۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۹۶۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

آوازه قرآنی خوزستان در جهان تشیع غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به توانمندی استان خوزستان در تربیت نیروهای انسانی در حوزه های قرآنی و دینی ابراز داشت: اهتمام دولت و مسؤولان استانی برای به فعلیت رساندن این توانمندی ها می تواند در جهان اسلام جایگاه خوزستان را ویژه و برجسته کند و اثر گذاری آن را در فعالیت های قرآنی جهان اسلام جامع کند.
حجت الاسلام سپهر ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شب گذشته در آیین افتتاحیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش به ورود ضریح امام حسین(ع) به استان خوزستان اشاره کرد و افزود: استقبال از کاروان سفینه النجاه در خوزستان بی نظیر و تاریخی بود.

وی با اشاره به توانمندی استان خوزستان در تربیت نیروهای انسانی در حوزه های قرآنی و دینی ابراز داشت: نگاه ویژه به خوزستان می تواند اثر گذاری این استان در سطح ملی و فراملی را بیش از پیش افزایش دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که آوازه خوزستان در جهان تشیع غیر قابل انکار است اظهار داشت: بخش عمده ای از توان قرآنی کشور در اختیار خوزستان یکی از قطب های قرآنی کشور است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به جایگاه استان خوزستان در زمینه تلاوت، تواشیح و ابتهال در سطح جهان خاطرنشان کرد: اهتمام دولت و مسؤولان استانی برای به فعلیت رساندن این توانمندی ها می تواند در جهان اسلام جایگاه خوزستان را ویژه و برجسته کند و اثر گذاری آن را در فعالیت های قرآنی جهان اسلام جامع کند.

وی به شرکت بیش از 36 هزار نفر در مسابقات مقدماتی قرآن مدهامتان در سطح شهرستان و استان اشاره کرد و افزود: در نتیجه رقابت شرکت کنندگان 218 نفر به عنوان نخبگان قرآنی کانون های فرهنگی مساجد به مرحله نهایی این دور از رقابت ها راه یافتند.

مدیر کل فرهنگ ارشاد و اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری مسابقات مدهامتان در رشته های ترتیل، ابتهال، اذان، تفسیر، حفظ و مفاهیم و تصحیح اذکار نماز تصریح کرد: داوطلبان خوزستان، خراسان رضوی و تهران بیشترین حضور در بخش نهایی هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان را دارند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند کانونی برای انتقال تجربیات فعالان کانون های فرهنگی مساجد سراسر کشور و فرصتی برای آموزش و استفاده از اساتید مجرب قرآنی حاضر در این مسابقات و نتایج آن برکت و خیر برای استان خوزستان باشد.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که استان خوزستان جزو چهار استان برتر از لحاظ کمیت مؤسسات قرآنی در کشور است، گفت: در حال حاضر بیش از 120 مؤسسه ثبتی رسمی در استان وجود دارد و تا پایان سال امیدواریم افزون بر 200 مؤسسه تأسیس شود.

وی با بیان این که این مسابقات از سوی دبیرخانه عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است ابراز داشت: استانداری خوزستان، معاونت سیاسی اجتماعی استانداری، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شهرداری اهواز، صدا و سیمای مرکز خوزستان، دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد و بخش فرهنگی بیت آیت الله موسوی جزایری نیز در برگزاری این همایش همکاری قابل توجه ای داشته اند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات