۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۹۶۸۸
آیت‌الله اراکی خواستار شد؛

تشکیل کمیته‌ مشترک اساتید دانشگاه‌های الجزایر و تهران برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با هیئتی از اساتید دانشگاه الجزایر پیشنهاد کرد که کمیته‌ای از اساتید دانشگاه‌های الجزایر و تهران برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها تشکیل شود.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با هیئتی از اساتید دانشگاه الجزایر دیدار کرد.

 

وی ضمن خرسندی از دیدار با این هیئت گفت: چنانچه زن شایسته و صالح باشد، قدر مسلم یک خانواده صالح شکل می‌گیرد، در غیر این صورت بنیان و شیرازه خانواده و جامعه از هم پاشیده می‌شود.

 

وی با اشاره به استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در زمینه اهتمام ورزیدن به جایگاه زن و محترم شمردن آن، نقش زن در جامعه را پررنگ توصیف کرد.

 

در ادامه دبیرکل مجمع ضمن تأکید بر اسلامی کردن علوم انسانی و نقش اندیشه‌های اسلامی، لزوم فعال کردن این مسئله در شرایط کنونی جهان را مهم توصیف کرد.

 

وی پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک از اساتید دانشگاه‌های الجزایر و تهران برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها را عنوان کرد.

 

در ادامه «محمد یاایچ» رئیس هیئت امنای دانشگاه الجزایر با بیان اینکه اسلامی کردن علوم انسانی به عنوان یکی از دغدغه‌های علمای طراز اول بوده است، افزود: کشور الجزایر یکی از جمله کشورهایی بود که تحت استعمار فرانسه قرار گرفت، ولی زمانی که دوران استعمارگری رخت بربست، آثار و متدهای غربی باقی ماند.

 

خانم فریده بلفراق استاد رشته حقوق و علوم سیاسی دانشگاه الجزایر پیشنهادی را در مورد نقش‌آفرینی زنان در کمیته مشترک اساتید دانشگاه‌های الجزایر و تهران ارائه کرد که مورد قبول جمع واقع شد.

 

در ادامه عزیز سلامی قائم مقام دانشگاه الجزایر با اشاره به حضور اساتید و فرهیختگان کشورهای عربی و اسلامی در کنفرانسی تحت عنوان «پی‌ریزی تمدن از نگاه مالک بن النبی و فتح‌الله کولن» در الجزایر، پیشنهادی را در مورد مبادله مجلات و فصلنامه‌ها میان دانشگاه‌های تهران و الجزایر مطرح کرد. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات