۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۹۸۶۶
با معرفی نفرات برتر؛

هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا - آیین اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسؤولان کشوری و استانی در محل تالار مهتاب اهواز برگزار شد.
هشتمين جشنواره قرآني مدهامتان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان در محل تالار مهتاب اهواز به کار خود پایان داد

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری کشور، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سید جعفر حجاری استاندار خوزستان، مدیران ارشاد اسلامی و دبیر کانون های فرهنگی و هنری تعدادی از استان های کشور و مسؤولان محلی استان خوزستان از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید را به مسابقات سراسری مدهامتان قرائت کرد.

در این پیام آمده است: این مراسم و مسابقات قرآنی و همایش‌های دیگری که مربوط به قرآن کریم است و هم‌چنین مراکز و مؤسسات قرآنی که انتساب به قرآن، آنها را برتر و صاحب امتیاز نموده است اشرف و افضل از دیگر مراکز و همایش‌ها می‌باشد

گرایش مقدّسی که در جامعه‌ی ما و نسل حاضر به خصوص جوانان ما در هر قشر و صنفی به سوی قرآن مجید فراهم شده است بسیار مغتنم و سبب افتخار است

امّید است از برکت تمسّک به قرآن و عترت و عمل به وصیّت حضرت رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم بر حسب احادیث ثقلین متواتر، انوار ایمان و عنایات الهی بیش از پیش موجب روشنی قلوب گردد

در پایان از خداوند متعال مسألت دارم که همگان را در ظلّ عنایات حضرت ولی‌‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء در پیروی و عمل به قرآن کریم و عترت علیهم‌السلام بیش از پیش موفق بدارد. و السلام علیکم و رحمة‌ الله و برکاته.

بنا بر این گزارش، ابتهال خوانی سید کریم موسوی و پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون کانون های فرهنگی هنری مساجد از برنامه های قابل توجه در این آیین بود.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری کشور، حجت الاسلام سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب سخنرانان این مرسام بوند.

 

لازم به ذکر است؛ قبل از مراسم اهدای جوائز، سیفوری آرپناه یکی از عشایر بختیاری، یک جلد قرآن کریم را که با قلم خود خوشنویسی کرده بود را به محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداء کرد.

معرفی نفرات برتر،اهدا جوائز و تندیس یادبود جشنواره از دیگر قسمت های مراسم اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان بود.

به گزارش خبرنگار رسا، مهدی محبی از زنجان سید مهدی میر سعیدی از اصفهان و سید مهدی حسینی از خوزستان به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در رشته تفسیر قرآن شدند.

در حفظ کل قرآن، محمد جواد محمدی و علی سامری از خوزستان به ترتیب اول و دوم و سید علی مؤمنیان از خراسان رضوی رتبه سوم را کسب کرد.

در حفظ بیست جزء مهدی حسن نژاد از قم، محمد ذوالفقاری از اصفهان و سعید قرح داشی از خراسان رضوی اول تا سوم و در حفظ ده جزء عبدالله میاحی از خوزستان  مرتضی زمانی از خراسان جنوبی و رسول طرفی از سمنان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در رشته قرائت مهدی شایق از یزد، علی خشنود و وحید خزائی از تهران به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.

ماجد نصری از خوزستان، سید حجت ترحمی از خراسان رضوی و سید رضا حسینی از زنجان نفرات برگزیده در رشته ترتیل بودند

در رشته اذان نیز، بهرام حق پرست از گیلان علی اصغر شم آبادی از خراسان رضوی و مهدی سیاحی از خوزستان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

رونمایی از نشان دائمی جشنواره قرآنی مدهامتان از سوی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان بخش هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان بود.

گفتنی است مسابقات مدهامتان عنوان مسابقه ای ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور است، که هشتمین دوره آن به میزبانی خوزستان در رشته های ترتیل، قرائت، تفسیر، حفظ ده، بیست و حفظ کامل قرآن، اذان برگزار شد./9464/پ202/س

در ادامه این مراسم بیانیه داوران هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان توسط مهدی دغاغله قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

الحمدالله رب‌العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و علی آله الطاهرین. با عنایت خداوند منان و به برکت قرآن عظیم هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جشنواره مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی گرم استان خوزستان در شهر شهیدپرور اهواز برگزار شد

هیئت داوران مفتخر است که در این جشنواره در خدمت عزیزترین جوانان این مرز و بوم و اهل قرآن به داوری و قضاوت پرداخته است. هنر قرائت قرآن و حفظ و تفسیر آن مرهون عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آیت‌الله امام خامنه‌ای است. رهنمودهای حکیمانه معظم‌له سبب شد تا با توجهی خاص به تلاوت کیفی قرآن، حرکت قاریان و حافظان به سمت تدبر و معنامحوری به شکلی هدفمند انجام پذیرد. تلاش و حمایت مسئولان نیز بر سرعت این حرکت مقدس افزوده است

هیئت داوران با تشکر از این مساعی و برای پرفروغ‌تر شدن انوار وحی در این سرزمین به موارد زیر تأکید می‌نماید

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در دو حوزه عمومی و تخصصی برای قاریان و حافظان در سراسر کشور

ایجاد کانون‌های نمونه در هر استان برای پاسخ به پرسش‌های قرآنی و شبهات اعتقادی جوانان در راستای واکسینه‌نمودن در برابر تهاجم فرهنگی

برگزاری المپیاد بین‌المللی قرآن کریم به منظور بیداری و اتحاد میان جوانان مساجد جهان اسلام

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

ارسال نظرات