۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۵۰۰۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

بشریت متنعم نهضت حضرت سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که مدعیان حقوق بشر بایستی در مقابل آرمان و مکتب آزادی و آزادگی امام حسین(ع) زانو بزنند، گفت: بشریت متنعم نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع شعرای عاشورایی منطقه شمال غرب کشور در اردبیل با بیان این‌که جهان و بشریت برای نجات از یوغ سلطه‌گران نیازمند معرفت حسینی است، اظهار داشت: آن حضرت برای برقراری عدالت و رهبری صالح قیام کردند.

 

وی با تأکید بر این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) برای تحقق این دو اصل مهم با کسی مسامحه ندارند، خاطرنشان کرد: بشریت نیازمند شناخت اهداف و آرمان قیام آن حضرت است، در حقیقت ما باید برای احوالات خود گریه کنیم، چراکه مولای ما در اوج عزت و شرافت به دفاع از ارزش‌ها شتافت و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شد.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که سیره امام حسین(ع) تجلی موازین انسانی در دنیای فعلی بوده است، تصریح کرد: حقوق بشر بین المللی امروز در شرایطی دم از آزادگی انسان‌ها و رعایت کرامت بشری دارد، سرور و سالار شهیدان می فرمود؛ نباید هیچ انسانی برده و غلام دیگران باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که مدعیان حقوق بشر بایستی در مقابل آرمان و مکتب آزادی و آزادگی امام حسین(ع) زانو بزنند، افزود: آن امام همام با گفتار و اعمال خود در جریان نهضت تاریخی کربلا بر اصل آزادی بیان و آزادی انسان ها صحه گذاشت، به عبارت دیگر بشریت متنعم نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

وی خواستار بهره‌مندی از آداب توحیدی و معارف الهی نهضت عاشورا شد و گفت: تنها گریه بر مصائب آن حضرت چاره‌ساز نخواهد بود، بایستی با تعمق و تأمل در راه و هدف آن امام همام به باور قلبی رسیده و مسیر زندگانی خود را حسینی و زینبی قرار دهیم، چراکه در این صورت از نظام تربیتی ائمه اطهار(ع) بهره مند خواهیم شد.

 

نماینده خبرگان رهبری مبارزه با انحرافات، احیای اسلام ناب محمدی(ص)، امر به معروف، نهی از منکر، تببین اصول تربیتی و توحیدی مکتب اهل بیت را از جمله اهداف نهضت حسینی دانست و گفت: عقلانیت در نهضت کربلا موج می زند، امام حسین (ع) نه از روی هوا و هوس و مسائل دیگر بلکه با عقلانیت کامل به کربلا آمد تا عناصر اساسی دین یعنی عدالت و رهبری صالح را بنا کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شعرای عاشورایی و رثایی در تبیین آرمان ها و اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ارزش شعر به موضوع آن است و اشعاری که درباره اهل بیت(ع) و به خصوص قیام عاشورا باشد به یقین باید دارای ارزش فراوان باشند./935/پ202/ب

ارسال نظرات