۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۵۰۲۳۲
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

سران فتنه را مانند برادران یوسف دانستن، کج فهمی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین گفت: فتنه گران حیثیت نظام را زیر سئوال برده، بهترین فرصت های نظام را تبدیل به تهدید کردند و سبب ریخته شدن خون افرادی شدند از این رو ساده انگاری است که بگوییم آنها مانند برادران یوسف هستند.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تبیین، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در جمع تعدادی از اساتید و دانش پژوهان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه همه اشتباهات و کارهای خلاف در یک رده و یکسان نیستند، ادامه داد: اخیرا یکی از افراد ظاهرا اصولگرا نه تنها اشتباه فتنه گران بلکه اشتباهات و خلاف های سران آنها را به اشتباه برادران یوسف تشبیه کرده است، و طبق این نظر،همانگونه که آنها توبه کردند و یوسف آنها را بخشید، سران فتنه نیز می توانند بگوبیند اشتباه کردیم و نظام همه اشتباهات آنها را نادیده بگیرد.


عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه تأثیرهمه اشتباهات و گناهان به یک میزان نیست و بر اساس آنها باید گناه را مورد سنجش قرار داد، خاطر نشان کرد: حتی اگر فردی واقعا از کار خود پشیمان شده و توبه را با شرایطش انجام دهد، چه بسا لطف خدا شامل حالش شده و توبه اش پذیرفته شود، اما این بدان معنا نیست که مسائل اجتماعی و اثرات کار آنها در اجتماع نیز همگی نادیده گرفته شود و حل شود.


وی ادامه داد: صرف اینکه کسی بگوید من اشتباه کردم، قرار نیست همه اثراتی که در جامعه گذاشته شده است، نادیده گرفته شده و پست و مقامی را در نظام اسلامی به او داده شود.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: فتنه گران حیثیت نظام را زیر سئوال برده و بهترین فرصت های نظام را تبدیل به تهدید کردند و سبب ریخته شدن خون افرادی شدند ، و ساده انگاری است که بگوییم آنها مانند برادران یوسف هستند.


وی اظهار داشت: این یک مغلطه ذهنی و یا کج فهمی است که اشتباهات سران فتنه که بالاترین ضربه را به نظام اسلامی و اقتدار نظام اسلامی و اسلام زده اند، تنها با یک عذرخواهی زبانی قابل جبران باشد.


این استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در کارهای شخصی خودمان نیز همین طور است، یعنی اگر اشتباهی کردیم که حیثیت فرد محترمی در جامعه از بین رفت، تنها با یک توبه ، همه چیز حل نمی شود، لذا متناسب با عوارض آن در جامعه مسئول هستیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان افزود: باید هم مراقب رفتار خودمان باشیم و هم نسبت به کسانی که اشتباه کردند توجه داشته باشیم و عوارض اجتماعی کار آنها آن را در نظر گرفته و بعد قضاوت کنیم./916/د102/ع

 

ارسال نظرات