۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۵۰۲۳۶
استاد حوزه علمیه:

فرهنگ عاشورایی، مهدویت و ولایت مداری ضامن بقای انقلاب است

خبرگزاری رسا - استاد حوزه علمیه گفت: فرهنگ عاشورایی، مهدویت و ولایت مداری سه عنصر مهم و ضامن بقای انقلاب اسلامی است.
مراسم وداع با دو شهيد گمنام در شهر پرديسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام بهزاد پودات استاد حوزه علمیه در مراسم وداع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرک پردیسان قم با دو شهید گمنام که پس از نماز ظهر و عصر در مسجد الرسول(ص) این دانشگاه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در سایه تلاش های امام خمینی(ره) و خون پاک شهیدان تحقق یافت.

حجت الاسلام پودات افزود: وظیفه ما حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و جلوگیری از پایمال شدن خون کسانی است که برای تحقق انقلاب جان فشانی کرده اند.

وی بیان کرد: مطابق تحقیقات گسترده فوکویاما یکی از قدرتمندترین ایران شناسان جهان، انقلاب اسلامی با 3 عنصر ارزشمند فرهنگ عاشورایی، فرهنگ مهدویت و ولایت مداری تداوم یافته است.

این استاد حوزه با تاکید بر حفظ ارزش‌ها برای بقاء انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فوکویاما به خوبی انقلاب اسلامی را شناخته و به صراحت عنوان کرده است که برای خلع سلاح ایران باید این 3 عنصر را از مردم به ویژه جوانان جدا کرد.

وی گفت: فرهنگ عاشورا هویت ایران است و پیروی از راه سید الشهدا(ع) بقا و تداوم انقلاب را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام پودات ولایت مداری را یکی دیگر از ارزش‌های مهم در پیروزی انقلاب برشمرد و عنوان کرد: روحانیت همواره در تاریخ اسلام نقش هدایتگری داشته و ولایت مداری به عنوان عنصری مهم این انقلاب را به پیروزی رسانده است.

وی یادآور شد: حرکت در مسیر ولایت از انحراف و گمراهی جلوگیری می‌کند و با پیروری از ولایت می توان در برابر همه توطئه ها مصون ماند.

وی همچنین افزود: در فتنه سال 88، دشمن تلاش کرد با جداسازی مردم ایران از ولایت به اهداف خود دست یابد که با رهنمون های مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم این توطئه ها خنثی شد اگر چه برخی از چهره های منافق خود را به خوبی نشان دادند و به راحتی ولایت را زیر سوال بردند.

این راوی دفاع مقدس بیان داشت: شیعه با فرهنگ مهدویت و انتظار خود را برای ظهور آن حضرت آماده و با روحیه ظلم ستیزی زمینه قیام ولی عصر(عج) را مهیا می سازد و دشمن با این امیدواری و روحیه ظلم ستیزی به مقابله می پردازد.

وی گفت: شبهات و تبلیغات ضد دینی اذهان را مسموم می سازد و اگر جوانان ما با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و مهدویت در مسیر ولایت حرکت کنند قطعا بسیاری از توطئه های دشمن خنثی خواهد شد.

گفتنی است، پس از پیان این مراسم دانشجویان و اساتید با پیکر دو شهید گرانقدر وداع کردند./926/پ202/پ

ارسال نظرات