۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۵۰۴۵۲
ویژه طلاب اهواز؛

دوره واکاوی فرقه ضاله وهابیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره واکاوی فرقه ضاله ویژه طلاب اهوازی وهابیت برگزار شد.
فرقه هاي ضاله

حجت الاسلام محمد آل مبارک، کارشناس آموزش مبلّغان دفتر تبلیغات اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره واکاوی فرقه ضاله وهابیت در اهواز خبر داد.

 

وی با بیان این که در این دوره دکتر روحی از قم دوره نقد و بررسی وهابیت را به مدت دو روز برگزار کرد اظهار داشت: در این دوره 100 نفر از طلاب مدارس علمیه شهرستان اهواز حضور داشتند.

 

کارشناس آموزش مبلّغان دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به موضوعات بررسی شده در این دوره ابراز داشت: علل و عوامل شکل گیری سلفیه و وهابیت، بنیان گذاران سلفیه و وهابیت و آشنایی با عقائد و اهداف فکری آنان از مهم ترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 

وی نظریه پردازان وهابیت، باورهای اصلی سلفیه، اندیشه های ابن تیمیه را از دیگر موضوعات پرداخته شده در این دوره عنوان کرد و گفت: طلاب و مبلغان با آگاهی از این مسائل و برخورداری از پشتوانه علمی می توانند در زمینه تبلیغ نتایج مؤثرتری را از خود به جای گذارند.

 

حجت الاسلام آل مبارک به اهمیت بررسی مباحثی در زمینه فرقه های نوظهور اشاره کرد و گفت: پرداختن به این موضوعات گامی در جهت پاسخگویی طلاب به شبهات مطرح شده از سوی فرقه وهابیت است که بوسیله شیوه های گوناگون تبلیغی سعی بر شبهه افکنی و به گمراهی کشاندن مردم استان خوزستان را دارد.

 

کارشناس آموزش مبلّغان دفتر تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود از برگزاری دوره های آموزشی دیگر در زمینه مقابله با فرقه های انحرافی اشاره کرد./9464/ت303/ب

ارسال نظرات