۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۶۰۸
در قم؛

مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن کریم و نرم‌افزار مقالات قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان و دومین نسخه نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.
مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن کریم و نرم‌افزار مقالات قرآنی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان و دومین نسخه نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همراه بود، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم، رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن، حجت‌الاسلام حسین توسلی، رییس پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام علی اکبر مؤمنی، پژوهشگر و محقق حوزوی در سخنانی گفت: این دانشنامه از 10 هزار مقاله قرآنی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: طی چند ساله اخیر مقالات قرآنی که در نشریات منتشر و در سایت‌ها منعکس شده بود شناسایی، جمع آوری و در سایت فرهنگ و معارف قرآنی منتشر شد و روزانه حدود شش هزار بازدید کننده داشت.

این محقق حوزوی تصریح کرد: نوع بازدید کنندگان مقالات قرآنی در سایت محققان، پژوهشگران، استادان و نوجوانان بودند، همچنین تعداد بازدید کنندگان در برخی از روزها به پانزده هزار نفر می‌رسید، از این‌رو ما تصمیم گرفتیم که این مقالات را به شکل یک دانشنامه قرآنی تولید کنیم.

حجت‌الاسلام مؤمن با بیان این‌که در دانشنامه قرآن 1400 موضوع در قالب درخت موضوعی وجود دارد، اظهار داشت: با همکاری پژوهشگران علوم قرآن این دانشنامه از موضوعات همانند قرآن شناسی، قرائت، اعجاز، تاریخ و قرآن پژوهی تشکیل شده است.

وی در ادامه به نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی اشاره کرد و ابراز داشت: این نرم‌افزار قرآنی در سال گذشته با هفت هزار مقاله وارد بازار شد و امسال نیز با افزایش سه هزار مقاله دیگر وارد باز می‌شود.

گفتنی است نرم افزار دانشنامه مقالات قرآنی از امکاناتی همچون «امکان جستجو در عنوان مقالات»، «جستجو در پدیدآورندگان»، «جستجو در منبع مقالات» و «امکان ذخیره و چاپ مقالات» تشکیل شده است./993/پ202/ن

ارسال نظرات