۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۵۰۶۱۱
از سوی موسسه امام خمینی:

دوره آموزشی تربیت مربی سبک زندگی دینی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با رد این موضوع که پژوهش صرفا برای پژوهش باشد، گفت: پژوهش‌های این موسسه در راستای رفع نیازهای فکری و عملی جامعه قرار دارد.
موسسه امام خميني

حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پنج شنبه، سی ام آذر ماه به مناسبت هقته پژوهش در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که پژوهش می‌تواند یک کار مستقل و بدون حوادث بیرونی باشد، اظهار داشت: پژوهش‌های هدفمند باید در راستای رفع نیازهای فکری و کاربردی جامعه باشد و پژوهش صرفا برای پژوهش مفید نیست.

 

وی با بیان این‌که فرقان که نام کتاب قرآن به معنای جدایی حق و باطل است، گفت : برای نمونه پژوهش‌های قرآنی باید حق را بیان و در مرحله عمل مفید باشد.

 

وی با اشاره به این که این موسسه برای اسلامی سازی علوم انسانی تشکیل شده است، ابراز داشت: موسسه در دو بعد آموزش و پژوهش فعالیت علمی درباره علوم انسانی مانند کلام و تاریخ را با جدیت  انجام می‌دهد و همچنین در صدد تربیت پژوهشگر و استاد نیز هست.

 

این استاد موسسه امام خمینی(ره) با بیان این که  توجه به نیازمندی‌های جامعه که  رفع آن بر عهده علوم انسانی است محور پژوهش‌های این موسسه است، گفت: طبق فرمایش امام خامنه ای سبک زندگی اسلامی از نیازهای اصلی است.

 

وی برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی با حضور حوزویان و دانشجویان در آینده نزدیک، برگزاری ثبت نام  دوره آموزش مربی سبک زندگی، تالیف پنجاه کتاب با این عنوان و تشکیل کارگروه سبک زندگی میان رشته‌ای را از فعالیت‌های این موسسه در راستای مطالبه رهبری برشمرد.

 

حجت الاسلام بی ریا با اشاره به این‌که کتاب‌های موجود در زمینه روش تحقیق در منابع و معارف اسلامی که نیاز روز است در حد مناسب وجود ندارد، تاکید کرد: تشکیل و راه اندازی کارگاه روش تحقیق و بیان مبانی تحقیق از دیدگاه اسلامی ضروری است ولی متاسفانه به جهت محدودیت بودجه این طرح به سال آینده به تاخیر افتاد.

 

معاون پژوهش این موسسه با بیان این‌که فلسفه هر علمی در علوم انسانی  نقشه راه آن علم است که یک چارچوب منظمی را ارایه می‌دهد، بنابراین باید کار جدی تر در این زمینه صورت بگیرد، ابراز داشت: موسسه امام خمینی (ره) امسال رشته فلسفه اقتصاد اسلامی را راه اندازی و در صدد تشکیل کارگروه فلسفه علم خواهد بود که امیدواریم در آینده این کارگروه را تشکیل دهیم.

 

وی برگزاری همایش‌های داخلی و بین المللی و انتشار دستاوردهای همایش به علاقه‌مندان، ارسال 42 کتاب برای چاب در سال 91، چاپ بیست نشریه، فعالیت‌های پژوهشی به صورت گروهی، برگزاری سلسله نشست‌های مختلف مانند فقه حکومتی و همکاری با دیگر مراکز را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی این موسسه برشمرد و افزود: کلیه مقالات هر نشریه از ابتدا تا امروز بر اساس کلید واژه نمایه سازی شده است که در آینده نزدیک در سایت قبس قرار خواهد گرفت./921/پ202/ع

ارسال نظرات