۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۱۶۵۰

سطح سه خواهران در استان اردبیل راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل از راه‌اندازی مدارس علمیه سطح سه در شهرهای گرمی و مشگین‌شهر خبر داد.
حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام عبدالله بیدار، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین شهر اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه خواهران در شهرستان‌هایی که فاقد حوزه علمیه هستند، جزو سیاست‌های اولویت‌دار این مرکز است.

 

وی با تأکید بر این‌که استقبال از سوی بانوان متدین اردبیلی برای تحصیل در علوم حوزوی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 600 طلبه خواهر در مدارس علمیه اردبیل، مشگین شهر، گرمی و پارس آباد در سطح دو مشغول تحصیل هستند که به دنبال ارتقای ظرفیت پذیرش در این مراکز هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل با بیان این‌که راه‌اندازی مدارس علمیه جدید خواهران در دیگر شهرهای استان در دست مطالعه و اقدام است، گفت: اعتبارات مدارس علوم دینی به طور معمول از محل کمک های خیرین و موقوفات حوزوی تأمین می شود، از این رو برای توسعه مدارس علمیه نیازمند مشارکت نیکوکاران در این امر فرهنگی مذهبی هستیم.

 

حجت الاسلام بیدار توسعه مدارس علمیه را لازمه افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان دانست و گفت: علیرغم کمبود ظرفیت پذیرش در سطح دو، نبود حوزه علمیه سطح سه خواهران مشکلات عدیده‌ای را به وجود می آورد که نیازمند توجه متولیان فرهنگی و دینی استان است.

 

وی از راه‌اندازی مدارس علمیه سطح سه در شهرهای گرمی و مشگین‌شهر خبر داد، افزود: نبود سطح سه در مدارس علوم دینی خواهران استان موجب هجرت طلاب خواهر برای تحصیل به استان های همجوار شده است، از این رو تلاش می شود با ایجاد سطح سه در مدرسه علوم دینی خواهران گرمی و مشگین شهر این مشکل بر طرف شود.

 

همچنین حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر در سخنانی با بیان این‌که تا کنون 80 طلبه خواهر از مدرسه علوم دینی فاطمیه مشگین شهر فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: برای پاسخگویی به خیل مشتاقان تحصیل در این مرکز نیازمند، افزایش ظرفیت پذیرش هستیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی طلاب خواهر این شهرستان گفت: طلاب خواهر مشکین‌شهر هم اکنون به تبلیغ احکام دینی در قالب امام جماعت مدارس دخترانه، مربیان قرآن و احکام و در قالب کاروان های زیارتی و سرگروه حلقه های تربیتی صالحین مشغول هستند.

 

حجت الاسلام باوقار با اشاره به این‌که بزرگترین و مجهزترین مدرسه علوم دینی خواهران استان در شهرستان مشگین شهر فعالیت دارد، گفت: امیدواریم با مساعدت مسؤولان شهر و استانی در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی سطح سه خواهران در مشکین شهر باشیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات