۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۷۵۳
آیت الله کعبی:

9 و 19 دی مظهر غیرت دینی و بصیرت مردم است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان وجوه اشتراک حماسه 9 دی با 19 دی گفت: خیزش انقلابی و حضور گسترده مردم ایران در این روزها حاکی از غیرت دینی و بصیرت مثالزدنی آنان بود.
آيت الله عباس کعبي، عضو فقهاي شوراي نگهبان آيت الله عباس کعبي

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در بیان اشتراکات حماسه 9 دی با 19 دی ماه، اظهار داشت: خیزش انقلابی مردم که ناشی از غیرت دینی، بصیرت و آگاهی آنان بود در هر دو حماسه مشهود است.


وی حضور عظیم مردم در صحنه را تضمین کننده نظام اسلامی دانست و گفت: مردم در طول تاریخ انقلاب همواره از ارزش های اسلام و انقلاب، مرجعیت انقلابی و مقام معظم رهبری حمایت کرده اند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، 19 دی را آغاز خیزش و تحول بزرگ برای شکل گیری انقلاب اسلامی به پیشگامی روحانیت خواند و افزود: دفاع از مرجعیت انقلابی امام(ره) و مقابله با هتاکان ساحت مرجعیت شیعه که همان رژیم ستمشاهی بود، 19 دی را بوجود آورد و رفت آمد مردم در بیوت مراجع و علمای برجسته طلیعه این حماسه بود.


آیت الله کعبی در تشریح حادثه 19دی گفت: برخی مراجع پیشگام از جمله حضرت آیت الله نوری همدانی و مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی و برخی مراجع فعلی، روحانیت و مردم را در مبارزه با این فتنه هدایت می کردند؛ نهایتا کشتار مردم و روحانیت در 19 دی از سوی رژیم ستمشاهی، برگزاری مراسم اربعین آنها در تبریز و تکرار مراسم های اربعین به شکل پیوسته در شهرهای دیگر به 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.


9 دی مقابله مردم با خط نفاق بود
وی در تبیین حماسه 9 دی و شباهت آن با 19 دی، ابراز داشت: در این روز هم ظرفیت عظیم مردمی در دفاع از انقلاب و مقابله با تجدید نظرطلبان و کسانی که با دشمنان اسلام و انقلاب در یک خط قرار گرفته بودند، کار ساز شد.


استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان این که 9 دی تضمین کننده پایداری انقلاب اسلامی بود، اضافه کرد: شاخصه اصلی 9 دی مبارزه و مقابله مردم با نفاق بود./928/ت302/ج

ارسال نظرات