۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۵۱۷۵۷
مدیر حوزه علمیه خواهران آمل:

قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که مفاهیم حیاتبخش قرآنی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.
قرآن کريم

کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مفاهیم حیات بخش قرآنی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل گفت: امروز دشمن در کمین نشسته است تا با نقشه ها و برنامه های خود قرآن را از ما بگیرد و دلیلش این است که می داند اگر قرآن و پیروی از دستورات آن را از جامعه اسلامی بگیرد دیگر ارزش ها رنگ خواهد باخت و اسلام هم از ما گرفته خواهد شد.

 

مهربان با اشاره به این که قرآن نور است و باید از آن استفاده کامل را ببریم، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید در تربیت فرزندانشان بر اساس تعالیم قرآنی بکوشند و آنان را با معارف و حقایق این کتاب آسمانی پرورش دهند تا دل های پاک آنان به سوی خداوند متعال بشتابد و از هر پلیدی و زشتی دوری کند.

 

وی گفت: قرآن گوهر گران بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که اینها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

خانم مهربان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های قرآنی حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، گفت: مراکز قرآنی غیر دولتی خصوصی قرآن در خانه، جامعه القرآن الکریم، مکتب القرآن الکریم، مکتب الرضا، مراکز قرآنی دارای مجوز از سازمان تبلیغات، مراکز قرآنی دارای مجوز از وزارت در آمل دارای فعالیت است.

 

وی با بیان این که شکل گیری و راه اندازی مکتب القرآن کریم آمل از سوی طلاب حوزه علمیه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 مرکز قرآنی تحت پوشش این مکتب القرآن قرار دارد که از سوی حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل در استان مدیریت می شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با تاکید بر این که تقویت فعالیت های قرآنی و ترویج فرهنگ والای آن در جامعه از اهداف ما است، بیان داشت: 30 مرکز قرآنی در آمل مجری طرح ما هستند که 15 مرکز به صورت مستقیم از حوزه علمیه خواهران آمل مجوز گرفتند./950/ت303/ب

ارسال نظرات