۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۵۱۷۷۲
مدیر گروه قرآن و حدیث رادیو معارف:

روش زندگی نبوی در میان اقشار مختلف جامعه ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و حدیث رادیو معارف گفت: پیامبر اکرم(ص) اسوه‌ای همیشگی برای تاریخ زندگی بشریت است و روش زندگی ایشان باید برای همه اقشار جامعه ترویج شود.
روش زندگي نبوي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، به بهانه اجرای «طرح پیامبر رحمت» و حضور عطر نبوی در فضای برنامه‌سازی شبکه‌های صدای رسانه ملی به ویژه رادیو معارف، با محمدحسن معینیان، مدیر گروه قرآن و حدیث این رادیو به گفت‌وگو پرداخته و از فعالیت‌های این گروه در ساخت برنامه‌های پیامبرانه آگاه می‌شویم.
رسانه شنیداری رادیو به خصوص رادیو معارف به عنوان یک رسانه دینی چگونه می‌تواند در گسترش و همه گیر شدن اخلاق و زندگی پیامبر در میان افراد جامعه سهیم باشد؟
یکی از ویژگی‌های رسانه‌های شنیداری مانند رادیو، بیان الگوهای رفتاری است، یقینا برای این امر مهم راهکارهایی وجود دارد که رسانه‌ای مثل رادیو معارف می‌تواند با بهره‌گیری از آن بر مخاطبان خود تأثیر بگذارد و آن تغییر رفتاری مد نظر خود را در آنان ایجاد کند، در رادیو معارف نیز برنامه‌های متعددی در گروه‌های مختلف تولید می‌شود که ویژگی اصلی آن مناسک سازی و تولید محتوا برای ایجاد سبک زندگی است.
 هدف از پروپاگاندای غرب در هجمه بر ساحت نبوی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
با توجه به گسترش معارف غنی اسلام محمدی و موج عظیم بیداری اسلامی که همه جا را فراگرفته است هدف پروپاگاندای غرب، جلوگیری از نفوذ اسلام و مسلمانان است و به هر شکل ممکن از قبیل سوزاندن قرآن کریم، و ساخت فیلم‌های موهن به ساحت پیامبر، تلاش می‌کند که جلوی این نفوذ اسلام و بیداری اسلامی ملت‌ها را بگیرد.
هدف شما از طراحی و ساخت برنامه‌هایی با موضوع پیامبر اکرم(ص) چه بوده است؟
الحمدالله در شورای معارف معاونت صدا طرحی به تصویب رسیده است با عنوان طرح «پیامبر رحمت» مبنی بر این که سه ماهه پایانی سال 91 همه شبکه‌های رادیویی به موضوع پیامبر و سبک زندگی ایشان بپردازند.
برنامه سازان محترم در شبکه‌های مختلف صدا از جمله رادیو معارف برنامه‌های متنوعی را طراحی و تولید کرده‌اند که با یک برنامه ریزی مناسب در پایان سال موضوعات مختلفی از شخصیت بی‌نظیر پیامبر گرامی اسلام برای مخاطبین تبیین و ترسیم می‌شود، به همین خاطر می‌توانیم با تولید و تهیه برنامه‌های متعدد در قالب‌های متفاوت و متنوع برنامه‌سازی، ویژگی‌ها و صفات برجسته پیامبر خوبی‌ها را به گوش عموم مخاطبان رسانه ملی برسانیم.
در گروه قرآن و حدیث رادیو معارف چه برنامه شاخصی برای ارائه در قالب طرح «پیامبر رحمت» تدارک دیده‌اید؟
گروه قرآن و حدیث رادیو معارف در راستای مأموریت معارفی خود و طرح «پیامبر رحمت»، برنامه زنده صبحگاهی «ارمغان» را با محورهای موضوعی ناظر بر زندگی اجتماعی پیامبر اکرم(ص)، به عنوان اسوه اخلاقی جامعه دینی، برای هر روز در فصل زمستان پخش می‌کند.
در این گروه تصمیم گرفته شد که با بهره‌گیری از کارشناسان محترم مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث و با همکاری و همفکری مدیران و برنامه سازان رادیو معارف، ویژگی‌ها و صفاتی همچون دلسوزی و خیرخواهی، قناعت، صبر و تحمل، ایجاد برادری و محبت، اتحاد و همبستگی و دیگر موارد را تبیین و تشریح کنیم و آن‌ها را به گوش مخاطبان محترم رادیو معارف برسانیم./907/د101/پ
ارسال نظرات