۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۱۸۲۱

سلسله نشست‌های بصیرت افزایی حماسه 9دی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش مدرسه علمیه امام محمد باقر مشهد، گفت: سلسله نشست‌هایی با عنوان بصیرت افزایی حماسه نهم دی در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شده است.
نهم دي

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، مسؤول آموزش مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: سلسله نشست‌های حماسه نهم دی با هدف بصیرت افزایی در بین طلاب حوزه علمیه به مدت 4 روز و با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام فلاح و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه و چهره‌های فعال سیاسی در حال برگزاری است.

 

وی یکی از اهداف برگزاری این نشست‌ها را شناساندن عقبه فکری فتنه‌گران اعلام کرد و گفت: نهم دی تبلور اراده دینی و سیاسی مردم با آرم ولایت‌مداری بوده و در واقع باز خوانی نقش مردم ولایت‌مدار در عرصه انقلاب اسلامی است، از این رو احساس شد که باید حقایق این حماسه بزرگ برای عموم طلاب بیان شود تا عقبه فکری آن فتنه‌گران که با اصل دین مبارزه می‌کردند نیز روشن و آشکار گردد.

 

وی افزود: امروز حوزه علمیه نیاز به بصیرت افزایی دارد و طلبه باید با مسائل روز آشنا شود، از این رو حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) اقدام به برگزاری نشست‌هایی با موضوعات درس‌هایی از عاشورا در نهم دی، اتخاذ قوا و بصیرت، بررسی عقبه سیاسی فتنه 88 و طلبه جوان و امروز، کرده است.

 

وی با یادآوری ضرورت پرداختن به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: نظام اسلامی به خاطر ولایی بودن آن، نظامی برجسته است، مسأله مهم در انقلاب ایران و وجه تمایز آن با سایر انقلاب‌ها نیز در ولایت فقیه است و انقلابی که ولایت فقیه دارد سخت‌تر از فتنه 88 را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: عاشورا پیام‌های بسیاری دارد، از جمله امر به معرف و اصلاح ساختار جامعه، افشای باطل، تفکیک صف‌های مؤمنان از فاسقان، عزت مؤمنان، آمیختن کار فرهنگی با ایثار، احیای مکتب شهادت، نقش زن در احیای مکتب، حمایت از ولی امر و هزاران پیام دیگر که انقلاب ایران نتیجه شناخت این پیام‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: نهم دی مصداقی از پیام عاشورا است و مردم ایران با درک صحیح واقعه عاشورا توانستند فتنه 88 را از بین ببرند، بنابراین تا زمانی که زیر پرچم عاشورا سینه زده شود از حماسه نهم دی نیز شکوفاتر خواهد شد.

 

گفتنی است، این نشست‌ها از نهم دی، هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت چهار شب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شده است./932/ت302/ب

ارسال نظرات