۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۳۴۳

رشته تخصصی ادیان و مذاهب در حوزه علمیه کردستان راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه استان گفت: به دنبال راه‌اندازی سطح سه حوزه در رشته ادیان و مذاهب هستیم.
سفر آيت الله بوشهري به سنندج سفر آيت الله بوشهري به سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سنندج، حجت الاسلام علیرضا آزادی، مدیر حوزه علمیه استان کردستان شب گذشته در نشست مشترک مدیر حوزه های علمیه کشور و اعضای شورای استانی حوزه علمیه کردستان به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 300 طلبه در چهار مدرسه علمیه برادران این استان در حال تحصیل علوم دینی هستند.

 

وی ادامه داد: مدارس علمیه امام صادق(ع) بیجار، امام محمدباقر(ع) کامیاران، امام صادق(ع) قروه و خاتم‌الانبیای سنندج به عنوان چهار مرکز علوم دینی استان کردستان فعال هستند که یکی از مهم ترین اولویت‌های کاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان توسعه مدارس علمیه در مرکز و سایر شهرهای کردستان است.

 

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه استان گفت: طلاب مدارس علمیه این استان پس از اتمام مقدمات برای ادامه تحصیل به شهرهای بزرگ و یا حوزه علمیه قم هجرت می کنند که این مسأله همواره با مشکلاتی همراه بوده است، از این رو به دنبال راه‌اندازی سطح سه حوزه در رشته ادیان و مذاهب هستیم.

 

حجت الاسلام آزادی اعزام 275 روحانی کوتاه مدت در مناسبت‌های مختلف، بازدید از مدارس علمیه تابعه، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با طلاب، اساتید و کادر، بررسی مشکلات و مسائل مربوط به طلاب و مدارس علمیه به صورت مستمر، برگزاری امتحان شفاهی از طلاب و اساتید در مرکز مدیریت استان را از جمله فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کردستان برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی اتوماسیون اداری در تمامی مدارس استان، ساماندهی تسویه حساب های مالی، راه اندازی مدرسه سفیران سنندج و حل مشکلات آن، تاسیس دفتر قرآن و عترت در استان، راه اندازی سایت معاونت تهذیب کردستان به دو زبان کردی و فارسی از دیگر فعالیت های این مرکز است./935/پ203/ب

ارسال نظرات