۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۵۲۳۷۴

حفظ موضوعی قرآن کریم در حوزه علمیه میانه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت الله حامدی شهر میانه از اجرای طرح حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی آیات قرآنی در این حوزه خبر داد.
قرآن کريم قرآن مجيد

حجت الاسلام علی عیسی‌زاده، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حامدی شهر میانه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های این مرکز علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: دوره آموزشی مکالمه زبان عربی از ماه گذشته در حوزه علمیه میانه ویژه اساتید آغاز شده که در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز طلاب و اساتید به علوم روز و ضرورت فراگیری زبان های خارجی دوره آموزش مکالمه عربی در این حوزه اجرایی شده که خوشبخنانه با نتایج مطلوبی همراه بوده است. در این دوره هر چهار مهارت زبانی نوشتار، گفتار، شنیدار و قرائت با بهره مندی از اساتید برجسته مورد توجه است.

 

حجت الاسلام عیسی‌زاده از اجرای طرح حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی آیات قرآنی در این حوزه خبر داد و گفت: طلاب پایه 4 حوزه علمیه میانه در ابتدای شروع تحصیل در این مقطع بایستی یکی از دو روش حفظ قرآن را انتخاب کنند و زیر نظر اساتید منتخب در این عرصه فعالیت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حامدی میانه حفظ و قرائت قرآن کریم را زمینه آشنایی طلاب با مفاهیم و مبانی این کتاب آسمانی دانست و گفت: به زودی دوره آموزشی امداد و نجات با همکاری هلال احمر میانه نیز برای عموم طلاب و اساتید این حوزه برگزار خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مکان فعلی حوزه علمیه میانه به صورت استیجاری از آموزش و پرورش در اختیار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت بیش از شش هزار مترمربع تملک شده که امیدواریم با آغاز فصل کاری و با حمایت خیرین و مرکز مدیریت حوزه های علمیه عملیات اجرایی ساختمان جدید حوزه آغاز شود.

 

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده در پایان با اشاره به صبغه دینی و حوزوی شهرستان میانه را اظهار داشت: حوزه علمیه میانه پیش از انقلاب،‌ علمای زیادی را تربیت کرده که در میانه و دیگر مناطق کشور، مشغول فعالیت‌های فرهنگی و دینی هستند. علمایی چون مرحوم نیری، مرحوم حجتی‌ها، مرحوم زنوزی، آیت‌الله احمدی میانجی و امام جمعه شهید میانه از نمونه افرادی هستند که در حوزه علمیه این شهرستان تربیت شده‌اند./935/پ202/س

ارسال نظرات