۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۷۰۸
دولت ونزوئلا اعلام کرد:

هوگو چاوز توان شرکت در مراسم تحلیف را ندارد

خبرگزاری رسا ـ دولت ونزوئلا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رییس جمهور ونزوئلا به علت شدت گرفتن بیماری نمی تواند در مراسم تحلیف شرکت کند.
چاوز


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هیسپان تی وی، دولت ونزوئلا طی نامه ای به کنگره این کشور اعلام کرد: هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، نمی تواند در مراسم تحلیف خود در مجلس ملی این کشور شرکت کند.


طبق قانون اساسی ونزوئلا، هوگو چاوز باید در تاریخ 10ژانویه 2013 برای ادای مراسم تحلیف در در مجلس ملی حضور پیدا کند.


نیکولاس مادورو معاون رییس جمهور ونزوئلا اخیرا اعلام کرده بود که اگر چاوز نتواند در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کند، دادگاه قانون اساسی می‌تواند این مراسم را به تعویق بیاندازد.


معاون رییس جمهور ونزوئلا اظهارداشت: هوگو چاوز باوجود بیماری همچنان رییس جمهوری و رهبر ونزوئلا است.

 

لازم به ذکر است که هوگو چاوز برای درمان بیماری سرطان در 11دسامبر به کوبا سفر کرده و با وجود اینکه چندین مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته ولی دچار مشکلات تنفسی شده است.


طرفداران هوگو چاوز در ونزوئلا، جشن های سال نو را لغو و برای سلامتی وی دعا کردند. اما سیاستمداران مخالف در این کشور به علت نبود اطلاعات صحیح درباره سلامتی چاوز ناراضی هستند.


گفتنی است، اگر چاوز ناچار شود به علت بیماری از سمت خود کناره گیری کند رییس مجلس ملی این کشور بطور موقت مسؤولیت امور کشور را بدست خواهد گرفت و مطابق قانون اساسی این کشور به مدت 30 روز باید زمینه‎های برگزاری انتخابات جدید در این کشور انجام مهیا شود.


چاوز پیش از این اعلام کرده که مایل است معاونش نیکلاس مادورو بعنوان جانشین وی اداره امور این کشور را بدست بگیرد./994/ب901/ک

ارسال نظرات