۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۵۲۷۳۱
حجت الاسلام مشهوری خبر داد:

استان اردبیل بیش از 500 موقوفه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از شناسایی 2 هزار و 248 رقبه متعلق به این موقوفات خبر داد و گفت: استان اردبیل 501 موقوفه دارد.
حجت الاسلام مشهوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته وقف برگزار شد، به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان در دارالارشاد پرداخت و اظهار داشت: 501 موقوفه در سطح استان شناسایی شده که اعتقاد داریم هنوز تعدادی از موقوفات استان شناسایی نشده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل از جمله استان‌هایی است که موقوفات زیادی دارد، اما چون شناسانده نشده‌اند، نیاز است که با همت نهادهای فرهنگی در شناسایی آنها تلاش بیشتری صورت گیرد، چراکه عمل به نیات واقفان شرعا باید مورد توجه متولیان قرار گیرد و سازمان اوقاف در این خصوص مسؤول است.

 

حجت الاسلام مشهوری از شناسایی 2 هزار و 248 رقبه متعلق به این موقوفات خبر داد و گفت: از 501 موقوفه شناسایی شده استان، 248 موقوفه در شهرستان اردبیل، 142 موقوفه در شهرستان خلخال و 108 موقوفه در شهرستان مشگین شهر هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان 2 هزار و 248 مسجد وجود دارد که یک هزار و 300 مسجد در اردبیل، 349 مسجد در خلخال و 533 مسجد نیز در شهرستان مشگین شهر است، افزون بر این 185 حسینیه و مسجد با کارکرد زیارتی در سطح استان شناسایی شده است.

 

وی افزود: از این تعداد 50 باب مورد در اردبیل، 112 باب در خلخال و 23 باب نیز در شهرستان مشگین شهر واقع شده که کار بازسازی و ساماندهی آنها شروع شده است، ضمن این‌که اداره کل اوقاف استان امسال در ساماندهی هیأت امنا و خادمان مساجد استان نیز اقدامات ارزشمندی داشته است.

 

حجت الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته وقف در استان اردبیل پرداخت و از اعزام مبلغان حوزوی به مناطق محروم خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه وقف در نگارخانه خطائی اردبیل، همایش یاوران وقف، تجلیل از واقفین نمونه و برپایی خیمه های معرفت از برنامه های هفته وقف است./935/پ202/ب

ارسال نظرات