۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۸۱۹

تأکید آیت الله طبرسی بر برگزاری کنگره ملی ابن شهر آشوب

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی بر ضرورت برگزاری کنگره ابن شهرآشوب ساوری تأکید کرد و گفت: از وزارت ارشاد انتظار داریم در برگزاری این کنگره همچنین اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری مرکز استان اهتمام ویژه ای داشته باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی استان در ساری با بیان این که در حق مازندران ظلم و جفا می شود، گفت: مازندران تنها آن چیزهایی نیست که در برخی فیلم ها به نمایش در می آید.

 

وی به مظلومیت مازندران اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه  این استان تاکنون در قالب یک هویت جامع دیده نشده است بر ضرورت تدوین دانشنامه مازندران تأکید کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تدوین دانشنامه برای این استان را حرکتی ارزنده  برشمرد و خاطرنشان کرد: باید همه زوایای مازندران در این دانشنامه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که تدوین دانشنامه، محصول فکر همه است، بر پرمحتوا بودن دانشنامه مازندران هم تاکید کرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به سابقه مازندران در پذیرش حکومت علوی و ولایت مداری مردم این استان، تصریح کرد: مردم این دیار در سه دهه اخیر نیز همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اعتقاد بنده این بود که جای یک تاریخ و فرهنگ مدون معتبر در استان خالی است، ادامه داد: این دغدغه خود را به حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی نیز در میان گذاشتم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جایگاه علوی و ولایت مداری مازندرانی ها باید بیشتر برای جامعه تبیین و بیان شود، ادامه داد: دیار طبرستان همواره مهد عالمان و بزرگان دینی بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به وجود هزاران امامزاده و بقاع متبرکه در استان اشاره کرد و با بیان این که وجود این اماکن دینی نشان دهنده عشق و ارادت مردم استان به ائمه اطهار(ع) بوده است، تصریح کرد: مازندران در کشور از نظر تعداد امامزاده و بقاع متبرکه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت برگزاری کنگره ابن شهرآشوب ساوری تأکید کرد و گفت: از وزارت ارشاد انتظار داریم در برگزاری این کنگره همچنین اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری مرکز استان اهتمام ویژه ای داشته باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات