۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۳۰۱۱

هزار و 500 هیأت مذهبی در استان زنجان فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت هزار و 500 هیأت مذهبی خبر داد و گفت: سه هزار مبلغ در ماه‌های محرم و صفر به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
هزار و 500 هیأت مذهبی در استان زنجان فعال هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در ستاد راهبرد فرهنگی استان زنجان که با حضور مدیران و متولیان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی همراه بود، به تشریح فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در ماه‌های محرم و صفر پرداخت و اظهار داشت: با ساماندهی مبلغان، مبلغات و مداحان هیأت‌های مذهبی استان امسال شاهد بروز کمترین مشکل در برنامه‌های عزاداری بودیم.

 

وی با بیان این‌که طرح نظارت بر فعالیت هیأت‌های عزاداری استان در ماه‌های محرم و صفر افزایش یافت و با متخلفان برخورد صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امسال سه هزار مبلغ در ماه‌های محرم و صفر به مناطق مختلف استان اعزام شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 

حجت الاسلام دشتکی با بیان این‌که هزار و 500 هیأت مذهبی در سراسر استان فعالیت دارند، گفت: دهه نخست ماه محرم یک هزار و 200 مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان اعزام شدند که بخشی از این تعداد را بانوان مبلغ تشکیل می دادند که پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی در عرصه‌های تبلیغی فعالیت داشتند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ولایت فقیه، سبک زندگی اسلامی، سیره ائمه اطهار، تبیین اهداف نهضت عاشورا، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تبیین جایگاه و اهمیت حکومت اسلامی، خرافه‌زدایی، پاسخگویی به شبهات روز و تحلیل اعتقادات انحرافی عرفان های نوظهور را از جمله محورهای مورد بحث مبلغان اعزامی در ماه‌های محرم و صفر اعلام کرد.

 

وی با بیان این‌که پژوهش‌های میدانی از فعالیت مبلغان و هیأت‌های عزاداری استان به عمل آمده است، گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده 83 درصد عزاداری های شهر زنجان در مساجد، 9 درصد در حسینیه و هفت درصد دیگر در منازل برگزار شده است، افزون بر این‌که تنها 10 درصد هیأت های عزاداری شهر زنجان از شمایل منتسب استفاده کردند.

 

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به مقابله جدی با مسأله قمه زنی در استان زنجان افزود: 5 درصد هیأت عزاداری شهر زنجان از آلات موسیقی غیرمجاز استفاده کردند و بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته 90 درصد مضامین و محتوای منابر روحانیان مورد استفاده عموم بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات