۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۰۷۰
سبک زندگی اسلامی؛

صداوسیما تأثیرگزارترین دستگاه در گسترش سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان تعامل روحانیت و هنرمندان را ابزاری کارآمد در ترویج زندگی اسلامی دانست و گفت: صداوسیما به عنوان تأثیرگزارترین دستگاه در گسترش سبک زندگی اسلامی می تواند بسزایی را ایفا کند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تأکید بر این که اگر هدف زندگی اسلامی باشد به یقین سبک باید مطابق با آن تنظیم شود خاطرنشان کرد: زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) غنی ترین سرمشق برای تشکیل زندگی اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که پس از هدفمند کردن زندگی باید روش های اسلامی برای آن تعریف شود، تصریح کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سبکی است که نخست اسلامی و پس از آن اجتماعی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در ادامه با اشاره به روایات وارده درباره سبک زندگی از ائمه اطهار(ص)، ابراز داشت: روایت بسیاری در چگونگی تشکیل زندگی بر مبنای سنت الهی وجود دارد و بهره مندی از آن تنها در گرو خواستن انسان است.

هنر نقش ویژه ای در گسترش زندگی اسلامی دارد

وی نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی و گسترش سبک زندگی اسلامی را ویژه عنوان کرد و با بیان این که با تولید و پخش برنامه، مستند، فیلم های سینمایی و تلویزیونی درباره سبک زندگی می توان تبیین این مقوله را برای جامعه آسان کنیم، خاطرنشان ساخت: ابزار هنر پر کاربرد ترین وسیله ای است که می توان در گسترش زندگی اسلامی از آن استفاده کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ساخت اینگونه فیلم ها باید براساس آیات قرآن کریم، روایات پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصوم(ع) باشد؛ چرا که در عصر کنونی بشریت تشنه معارف الهی است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که فضلا، روحانیان، مفسران و اندیشمندان با استخراج آیات و روایت در خصوص سبک زندگی آنها را در اختیار هنرمندان قرار دهند، تأکید کرد: وقتی که این اقشار با هم برای گسترش زندگی اسلامی تلاش کنند به یقین شاهد ثمردهی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده همچنین با بیان این‌که رادیو و تلویزیون در ایجاد فرهنگ جدید متناسب با زندگی اسلامی تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: صداوسیما در کشورمان مخاطبان فراوان و مختلفی دارد که باید از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده را ببریم و با توجه به این که رسانه در کشور ما در حوزه فرهنگ سازی حرف نخست را می زند؛ از این رو باید نخستین دستگاه گسترش دهنده سبک زندگی اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که دستور العملی برای سبک دینی در شریعت اسلام تعریف شده است، اظهار داشت: استخراج مطالب درج شده در آیات و روایت کاربردی ترین رهنمودی است که ما را در تشکیل زندگی اسلامی یاری خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید برای این که رهنمود و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را باید جدی گرفت، اظهار داشت: با همتی همگانی باید فرهنگ دینی اسلامی کشورمان را حاکم بر همه ادیان سازیم./9458/ت302/ن

 

ارسال نظرات