۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۵۳۳۰۱
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل:

توسعه مدارس علمیه خواهران نیازمند حمایت خیرین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بیدار با تأکید بر تشویق و ترغیب خیرین برای حمایت هرچه بیشتر از حوزه‌های علمیه گفت: توسعه مدارس علمیه خواهران نیازمند حمایت خیرین است.
حوزه علميه خواهران

حجت الاسلام بیدار، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با اشاره به برگزاری جلسات هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان اظهار داشت: جلسه هیأت امناء حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل به صورت جداگانه در هر مدرسه با هدف فعال سازی هیأت امناء مدارس تابعه برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه‌ها که با حضور ائمه جمعه و مؤسسان این مدارس علمیه همراه بود، بر تأمین منابع مالی جهت هزینه‌های جاری مدارس علمیه خواهران و ضرورت مساعدت خیرین تبادل نظر صورت گرفت و اعضای هیأت امنا به بررسی مسائل و ارائه نظرات جهت پیشرفت و خودکفایی حوزه پرداختند.

 

حجت الاسلام بیدار افزود: تأکید بر فعال سازی هرچه بیشتر هیأت امنای حوزه، تشویق و ترغیب خیّرین برای حمایت های مالی هر چه بیشتر از مدارس علمیه خواهران، اختصاص بخشی از وجوهات شرعی برای صرف در امور حوزه، تأکید بر شناسایی خیرین و دعوت به همکاری افراد مستعد جهت حمایت مالی از جمله مباحثی بود که در این جلسات مطرح شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران نیازمند حمایت خیرین است، افزود: وابستگی مالی مدارس علمیه به دولت، استقلال حوزه های علمیه را خدشه‌دار می کند، این در حالی است که مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ استقلال و خودکفا بودن مالی حوزه های علمیه تأکید دارند.

 

وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در شهرستان‌هایی که فاقد حوزه علمیه هستند، جزو سیاست‌های اولویت‌دار این مرکز است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 600 طلبه خواهر در مدارس علمیه اردبیل، مشگین شهر، گرمی و پارس آباد در سطح دو مشغول تحصیل هستند که به دنبال ارتقای ظرفیت پذیرش در این مراکز هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل با بیان این‌که راه‌اندازی مدارس علمیه جدید خواهران در دیگر شهرهای استان در دست مطالعه و اقدام است، گفت: اعتبارات مدارس علوم دینی به طور معمول از محل کمک های خیرین و موقوفات حوزوی تأمین می شود، از این رو برای توسعه مدارس علمیه نیازمند مشارکت نیکوکاران در این امر فرهنگی مذهبی هستیم.

 

حجت الاسلام بیدار در پایان از راه‌اندازی مدارس علمیه سطح سه در شهرهای گرمی و مشگین‌شهر خبر داد و افزود: نبود سطح سه در مدارس علوم دینی خواهران استان موجب هجرت طلاب خواهر برای تحصیل به استان های همجوار شده است، از این رو تلاش می شود با ایجاد سطح سه در مدرسه علوم دینی خواهران گرمی و مشگین شهر این مشکل بر طرف شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات