۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۴۰۷
آیت الله کعبی:

هرکس خود را هم عرض ولی فقیه قرار دهد سقوطش حتمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری با تاکید بر این که هرکس خود را هم عرض ولی فقیه قرار دهد سقوطش حتمی است، گفت: هرکس که فکر کند مردم او را بدون حمایت ولی فقیه تعیین می کنند در توهم است.
آيت الله عباس کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ،آیت الله عباس کعبی در سومین همایش حقوق دانان بسیجی که صبح امروز 28 دی ماه در حسینیه الازهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد : نظام حقوقی جمهوری اسلامی بر پایه فقه اسلامی است که در آن روابط اجتماعی ضمان اجرایی وجود دارد .
وی افزود : البته سیستم حقوقی ما با نظام فقهی آمیخته است که این کافی نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب تحول در علوم اسلامی را مطرح کردند یکی از مواردی که باید مورد تحول قرار گیرد سیستم حقوقی کشور است که باید تحولی عظیم در آن رخ دهد .
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اجرای دین در زندگی سیاسی و اجتماعی و اقامه آن در عرصه باورها ، رفتارها و عینیت جامعه که لازمه این مهم شکل گیری نظام دینی در جامعه است و این وظیفه همگانی به شمار می رود؛ البته حکومت های وابسته به طاغوت و مبتنی بر شرک از اقامه دین در حکومت ها می ترسند .
وی یاد آور شد: فلسفه بعثت پیامبران نیز ایجاد حکومتی دینی و برقراری شریعت الهی بوده است، بنا براین برای ایجاد عدالت در جامعه نیازمند ایجاد کشوری مبتنی بر آیین و فقه اسلامی است .
آیت الله کعبی اظهار داشت : جایگاه ولی فقیه در عصر غیبت دارای سه شان افتاء ،قضاء و اجرا است که ایشان این امور را به دیگران تنفیذ می کنند بنابراین باید نقش فقه در قانون گذاری محترم شمرده شود.
وی خاطر نشان کرد: ولی فقیه خود می تواند در رأس امور اجرایی کشور قرار گیرد، اما این امور را به رییس جمهور تنفیذ می نماید و در مورد عدم کفایت سیاسی و تنفیذ اعتبار رییس جمهور این ولی فقیه است که تصمیم می گیرد و اگر غیر از این باشد طاغوت به شمار می آید .
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هرکس که فکر کند مردم او را بدون حمایت ولی فقیه تعیین می کنند در توهم است، گفت: رییس جمهور در جمهوری اسلامی ایران منصوب ولی فقیه است و اگر بخواهد خود را هم عرض با ولی فقیه قرار دهد سقوطش حتمی خواهد بود.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در انتخابات 5 اصل پیشرفت اسلامی، حضور مردم در صحنه، عزت، ولایت باید مورد قرار گیرد اما دشمن به دنبال آن است تا در انتخابات فتنه انگیزی کند که این بار هم بحث انتخاب آزاد را مطرح می کند.
آیت الله کعبی رابطه با امریکا را تحقیر ملت ایران دانست و اضافه کرد: رییس جمهور نباید از لحاظ تفکرات دچار دوگانگی باشد، در عرصه مدیریت اجرایی  نیز باید توانمند باشد و باعث به وجود آمدن وفاق ملی شود و روحیه جهادی را در تمام مسائل اعمال کند./9591/پ202/ج
ارسال نظرات