۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۳۵۳۵
آیت الله موسوی اردبیلی:

افسوس به حال روزگاری که در آن به جای منطق، گلوله نقش‌آفرینی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله اردبیلی در بیانبه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان آورده است: افسوس به حال کوردلانی که به نام مقدّس دین و با اهداف تنگ‌نظرانه و فرقه‌گرایانه، به جماعت مؤمنان تعرض می‌کنند و خشونت و ترور را برهان و حجّت خود می‌پندارند.
آيت الله موسوي اردبيلي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در پی حادثه انفجار تروریستی پاکستان پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام وی بدین شرح است:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
انّا لله و انّا الیه راجعون
و ما نقموا منهم إلا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید

حادثه اسفبار انفجار تروریستی که منجر به شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مؤمن و بی‌دفاع در بلوچستان پاکستان گردید موجب اندوه و تألم شدید است.
اندوه برای بازماندگان داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند، اندوه برای آسیب‌دیدگانی که متحمّل درد و رنج فراوان گشته‌اند، افسوس به حال کوردلانی که به نام مقدّس دین و با اهداف تنگ‌نظرانه و فرقه‌گرایانه، به جماعت مؤمنان تعرض می‌کنند و خشونت و ترور را برهان و حجّت خود می‌پندارند و افسوس به حال روزگاری که در آن به جای منطق و مدارا بمب و گلوله نقش‌آفرینی می‌کند.
این‌جانب رحمت و رضوان برای شهیدان آن حادثه خونین و سلامت و شفا برای مجروحان و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه احدیّت مسألت دارم و ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان، از دولت پاکستان می‌خواهم که با تعقیب جدّی و قاطع جنایتکاران، زمینة وقوع چنین حوادثی را از میان بردارد و حق دادخواهی و تظلّم شیعیان آن دیار را حرمت نهد.
به همة برادران و خواهران ایمانی در پاکستان درود می‌فرستم و ضمن دعوت به ادامه درخواست‌های مسالمت‌آمیز برای احقاق حقّ و تنبیه تررویست‌ها، این نکته را یادآور می‌شوم که در پشت دست‌های جنایتکارِ مشتی جاهلِ به بازی گرفته شده، باید نقشه‌های حساب‌ شده دشمنان اسلام و سلطه‌جویان جهانی را دید که آشوب و تفرقه در جوامع اسلامی ضامن منافع آنان است. هوشیار باشیم که حقّ‌طلبی و دادخواهی ما به ابزاری برای خشونت بیشتر و تحقّق دور باطلی از درگیری‌های فرقه‌ای تبدیل نشود و مصالح بلند‌مدّت امّت اسلامی در همة فعالیت‌ها ملحوظ باشد.
والسلام علیکم و علی جمیع عبادالله الصّالحین
عبدالکریم موسوی اردبیلی
سوم ربیع الاول 1434

/916/د102/ع

ارسال نظرات