۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۵۳۸۴۹
خطیب حوزه علمیه:

عمر مرحوم شاهچراغی در راه خدمت به انقلاب و جوانان صرف شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب حوزه علمیه با اشاره به سابقه مبارزاتی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی، گفت: شجاعت وی مثال زدنی و منزلش پناهگاهی برای انقلابیون و مبارزان با رژیم ستمشاهی بود.
حجت‌الاسلام حسين گنجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین گنجی، خطیب حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی، از علمای برجسته شهرستان دامغان که دو شنبه شب در مسجد المهدی(عج) قم برگزار شد،‌ با اشاره به آیاتی از قرآن عظمت علم و عالم را مورد توجه قرار داد و گفت: عالمان دینی داعیان به سوی حق هستند و با سخنان خود مردم را با معارف الهی آشنا می‌کنند.

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه مقام پیامبر اعظم(ص) را با انسان‌های عادی نمی‌توان مقایسه کرد، ابراز کرد: عالمان دینی نیز نسبت به عابدان از چنین جایگاهی برخوردار هستند و فضل و برتری آنها بالاتر از عابدان است.

این خطیب حوزه علمیه با تأکید بر این‌که عالمان دینی نزدیک‌ترین افراد به درجه نبوت هستند، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) در فرمایشات خود همیشه از عالمان دینی به عظمت و بزرگی یاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام گنجی با بیان این‌که اهل علم و جهاد در نزد پروردگار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود: اهل علم همچون حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی و اهل جهاد و شهادت نیز همچون فرزند بزرگوار وی شهید سید حسن شاهچراغی است.

وی کار انبیای الهی را هدایتگری بشر خواند و ابراز داشت: عالمان دینی احیاگران مکتب انبیا(ع) هستند و با پیروی از انبیا(ع) و اهل بیت(ع) به هدایتگری جامعه مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت هدایتگری، گفت: پیامبر اعظم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند؛ اگر یک نفر را هدایت کنی، ثوابش از هر آنچه که خورشید بر آن می‌تابد بیشتر است.

حجت‌الاسلام گنجی مرحوم شاهچراغی را مصداق بارز«عاش سعیدا و مات سعیدا» دانست و افزود: اگر عالِم تربیت شده باشد، عالَمی را تربیت می‌کند و مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی در سنگر تربیت این گونه و در نزد مردم سمنان به عنوان یک عالم ممتاز و نمونه مطرح بود.

این خطیب حوزه علمیه با اشاره به روایاتی گفت: انسان باید با کسانی معاشرت کند که از رفتار و اعمال آنها به یاد خدا بیفتد؛ رفتار و سکنات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی هدایت ‌گر بود و افراد فراوانی از جمله جوانان را در مسیر حق قرار داد.

وی با استناد به وایتی از حضرت علی(ع) بیان داشت: انسان باید با مردم به گونه‌ای معاشرت کند که وقتی از میان آنها رفت بر او گریه کنند و انصافا مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی این گونه بود.

حجت‌الاسلام گنجی با اشاره به سابقه مبارزاتی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی، خاطرنشان کرد: شجاعت وی مثال زدنی و منزلش پناهگاهی برای انقلابیون و مبارزان با رژیم ستمشاهی بود./927/پ202/ن

ارسال نظرات