۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۸۹۹
در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششصد و نود و نهمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، خزعلی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در ششصد و نود و نهمین جلسه این شورا، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) معرفت، شناخت و دفاع از امامت و ولایت را از مهمترین وظایف منتظران برشمرد.

وی در ادامه افزود: امت مسلمان با حضور همه جانبه و اطاعت از نائب بر حق امام زمان(عج) از اوایل انقلاب تاکنون نشان دادند که با پایمردی و استقامت انقلاب را حفظ خواهند کرد تا آن را سالم به دست صاحب اصلی آن برسانند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات اظهار داشت: مردم و مسؤولان باید هوشیار و آگاه باشند تا تحت تأثیر عوام فریبی و شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان قرار نگیرند و با شور و شعور همیشگی و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و با حفظ وحدت بعنوان واجب شرعی و پیشگیری از مسائل تنش‌زا شرایط انتخابات سالم را فراهم کنند.

در ادامه اعضای شورای زنان با توجه به افزایش تبلیغات رسانه‌ای در زمینه توسعه فعالیت‌ها و امکان حضور در فضای مجازی به بحث و بررسی پرداختند و از آنجا که گسترش اینگونه امکانات بدون آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب سبب تزلزل امنیت خانواده‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی به نوجوانان و جوانان را در پی خواهد داشت ارائه راهکار و اقدام مناسب در این زمینه را ضروری دانسته و نظارت بیشتر و دقیق‌تر و برنامه‌ریزی همه جانبه قبل از ورود به اجتماع از سوی نهادهای ذی‌ربط را خواستار شدند.

همچنین در این جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی گزارشی از وضعیت حجاب و عفاف و پوشش در سطح شهر تهران و 31 مرکز استان در شش سال گذشته ارائه کرد و اعضا در این رابطه نظرات، پیشنهادات و سؤالات خود را مطرح نمودند و توجه مسؤولان فرهنگی به نگاه طبیبانه به مسأله رفع نقص حجاب و عفاف با توجه به بیانات مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار دادند.

در جلسه مقرر شد که طبق این رهنمودها نه تنها فعالیت‌های دستگاه‌های مجری برنامه‌های عفاف و حجاب کاهش نیابد که با تلاشی روز افزون در جهت ارتقای کیفی فعالیت‌ها با اولویت و رویکرد فرهنگی سعی در اصلاح وضع حجاب داشته باشند.

همچنین در این جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بر ضرورت انجام فراتحلیلی از تحقیقات و نظرسنجی‌ها و پایش و رصد دستگاه‌های مختلف در نحوه عملکرد دستگاه‌ها و آثار و ره آوردهای آن تهیه و نتایج به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شد./997/د102/پ

ارسال نظرات