۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۰۴۸

افتتاح نمایشگاه رونمایی از آثار مجمع جهانی اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیرامون شخصیت و بیانات پیامبر اکرم(ص) افتتاح شد.
نمايشگاه رونمايي از مجمع جهاني اهل‌بيت(ع)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، پیش از ظهر روز سه شنبه نمایشگاه آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) با موضوع پیامبر اکرم(ص) افتتاح و همزمان با آن، نشست علمی " حقوق بشر ازدیدگاه پیامبر (ص)" با حضور آیت الله هادوی تهرانی و جمعی از محققان و پژوهشگران در کتابخانه این مرکز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علیرضا عارف حسینی، مدیر کل اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم اظهار داشت: سلسله برنامه‌های میثاق با پیامبر اکرم(ص) از روز سوم بهمن ماه به مدت 10 روز در قم، تهران و کشورهای دیگری که مجمع جهانی اهل بیت(ع) با آن‌ها ارتباط دارد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر توهین به پیامبر از سوی استکبار جهانی و دست نشانده‌های مستکبران ادامه داشته است اما باید توجه کرد که از دلایل اصلی ادامه پیدا کردن این موضوع کم کاری مسلمانان و شیعیان در شناساندن ابعاد شخصیتی رسول اکرم(ص) به مردم سراسر جهان بود.
مدیر کل اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) نه تنها از حقوق انسان‌ها که از حقوق درختان، گیاهان و حیوانات نیز دفاع می‌کردند، گفت: مجمع جهانی اهل بیت تاکنون 64 اثر به 15 زبان زنده دنیا پیرامون شخصیت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) منتشر کرده است و 28 اثر دیگر نیز در دست چاپ است.
وی تأکید کرد: در دهه میثاق با پیامبر رحمت و عدالت مجمع جهانی اهل بیت(ع) شش نشست تخصصی و یک نشست با حضور بزرگان برگزار خواهد کرد، همچنین سایت بزرگی در حال آماده سازی است و در شب میلاد نبی اکرم(ص) رونمایی خواهد شد.
حجت‌الاسلام عارف حسینی همچنین افزود: طرحی نیز با عنوان جایزه بزرگ پیامبر(ص) در دست اجرا است که بر اساس آن به مؤلفان 15 کتاب به زبان انگلیسی در رابطه با نبی اکرم(ص) و همچنین فیلم‌های 15 دقیقه‌ای که دراین رابطه ساخته شود جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
گفتنی است، نمایشگاه آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) از سوم تا 12 بهمن ماه در این مرکز از هشت صبح تا 20 شب پذیرای عموم مردم و دوستداران پیامبر اکرم(ص) است./907/د102/پ
ارسال نظرات