۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۵۴۳۸۷

تجلیل مشاور بین الملل رهبر انقلاب از خدمات آیت الله تسخیری

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل از خدمات ارزنده آیت الله تسخیری تجلیل کرد و گفت: با حضور آیت الله تسخیری در جمع برادران اهل سنت خاطر جمع هستیم.
دکتر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل عصر شنبه در همایش بین المللی نکوداشت مقام آیت الله تسخیری در هتل پارسیان آزادی، اظهار داشت: در زمان تصدی وزارت امور خارجه، هر گاه می خواستیم در همایش های بین المللی شرکت کنیم، هیچ کس جای آیت الله تسخیری را برای مباحث فنی مربوط به کنفرانس های اسلامی نمی گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در کمیته های سیاسی حساس و مهم بین ایران و عراق در زمان جنگ تحمیلی، هیچ کس مانند آقای تسخیری نبود که بتواند پاسخ برخی حرکات ایذایی را بدهد.
ولایتی با اشاره به این که برکات اخلاقی آیت الله تسخیری مانند فضائل علمی ایشان بالا است، اظهار داشت: آیت الله تسخیری از ابتدای جوانی هم در حوزه فقه و هم در حوزه سیاست شاگرد ممتاز شهید آیت الله سید محمد باقر صدر بوده است.
وی ابراز داشت: در سفری که اخیرا به همراه آیت الله تسخیری به عراق داشتیم، مراتب احترام نوری مالکی را نسبت به وی مشاهده کردیم، همچنین با حضور آیت الله تسخیری در جمع برادران اهل سنت خاطر جمع هستیم.
مشاور عالی مقام معظم رهبری عنوان داشت: در اجلاس علمای اسلام در قطر که اغلب از برادران اهل سنت حضور داشتند ما منتظر آیت الله تسخیری بودیم تا ابهامات را پاسخ بدهد که وی به موقع رسید و نقش خود را به خوبی ایفا کرد.
ولایتی با اشاره به این که آیت الله تسخیری در مجامع بین المللی بسیاری از اشکالاتی  را که برای جمهوری اسلامی درست می کردند پاسخ می داد، گفت: وی با وجود بیماری با کمال جدیت برای انجام وظیفه تلاش می کرد. /956/پ202/ج
ارسال نظرات