۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۵۴۴۶۶
آیت الله نوری همدانی:

پیروان راستین پیامبر با یکدیگر مهربان و در برابر دشمنان مقاوم هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به یکی از دلایل قرآنی پیرامون وجوب وحدت اشاره کرد و گفت: خداوند می فرمایند کسانی که با پیامبر(ص) هستند در برابر کفار شدید و میان خود با محبت هستند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل صنایع مختلف وزارت دفاع، همه کسانی که در راستای تقویت نظام گام برمی دارند را به رشد معنوی و تقوا توصیه کرد و اظهار داشت: حضور در قم و معاشرت با علما در تقویت ایمان و اخلاق اسلامی بسیار مؤثر است.


وی به مناسب فرا رسیدن میلاد پیامبر اعظم(ص) به تشریح یکی از درس های مهم قرآنی پرداخت و گفت: در این کتاب آسمانی آمده «کسانی که با پیامبر(ص) هستند در برابر کفار شدید و مقاوم و میان خود با صفا و محبت هستند» به همین دلیل شناخت دوست و دشمن اهمیت خاصی دارد.


این مرجع تقلید در تبیین اقدامات مهم حضرت پس از بعثت پراخت و گفت: یکی از مهم ترین کارهای پیامبر(ص) تأسیس ارزش های اسلامی و خط بطلان کشیدن بر رسوم غلط دوران جاهلیت بود؛ حضرت علم، ایمان و تقوا را جایگزین ثروت، مقام و پست و رنگ و نژاد کرد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم قرآن را مهم ترین معجزه رسول الله (ص) دانست و ابراز داشت: کسی که درس نخوانده و هیچ معلمی نداشته کتابی آورده که همه علوم در آن گنجانده شده و قانون اساسی بشریت تا روز قیامت است؛ در سوره اسراء آیه 88، سوره هود آیه 13 و سوره بقره آیه 23 این مطلب عنوان شده که هر کس در نبوت رسول خدا(ص) تردید دارد مثل قرآن را بیاورد.


امی بودن پیامبر نقص محسوب نمی شود
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که امی بودن پیامبر اعظم(ص) نقص محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: هدف از درس خواندن و تحصیل، رسیدن به علم است؛ نبی مکرم اسلام(ص) درست است که درس نخوانده اما با لطف خداوند عالم به همه علوم است، برای ما که چیزی نمی دانیم و اگر تحصیلات نداشته باشیم به علم دست پیدا نمی کنیم امی بودن است.

 

وی با بیان این که علم پیامبر(ص) خدا دادی است، گفت: چنین معجزه ای منحصر به رسول خدا است، اما نمونه های دیگری نیز از عنایت الهی به افراد عادی در سطح پایین تر مشاهده شده است؛ کربلایی کاظم از جمله این افراد بود، وی با این که بی سواد بود به دلیل صفای قلبی و اخلاصش قرآن را با حفظ بود.


این مرجع تقلید حاضران را به انس گرفتن با قرآن در سه بخش روخوانی، ترجمه و تفسیر توصیه کرد و افزود: در طول زندگی آشنایی و بهره مندی از این کتاب آسمانی ضروری است؛ عظمتی که امام(ره) بدست آورد به برکت قرآن بود و ریشه انقلاب ما از این منبع وحیانی است، ایشان روزانه 8 مرتبه قرآن را تلاوت می کردند./928/پ202/ج

ارسال نظرات