۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۴۵۱۱
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(22)؛

سردار فیروز آبادی: وجوب آ شتی و همگرایی و حرمت منازعه و واگرایی مسلمین از ضروریات وحدت است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستادکل نیروهای مسلح در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به تبیین ارکان و بنیاد ها استقرار و تعالی وحدت اسلامی پرداخت و وجوب آ شتی و همگرایی و حرمت منازعه و واگرایی مسلمین از ضروریات وحدت دانست.
سردار سيد حسن فيروزآبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرلشگر فیروز آبادی، رییس ستادکل نیروهای مسلح در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار پیامبر اکرم(ص) نماد هویت امت واحده اسلامی در ارائه مقاله خود با عنوان وحدت اسلامی چشم انداز عزت پر شکوه مسلمانان ضمن اشاره به آیه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده ذی القربی» و حدیثی از امام شافعی عنوان داشت: وحدت از مهم‌ترین اصول و برنامه‌های دین اسلام است و بقای دین‌داری نتیجه مجاهدت علمای اسلام در کشورهای مسلمان و پیروان راستینشان از همه مذاهب است و الگوی وحدت اسلامی نهضت بیداری اسلامی و نقشه وحدت اسلامی پرهیز از اختلاف و تفرقه و تأکید بر اشتراکات است.
رییس ستادکل نیروهای مسلح پس از اشاره به روایاتی از کتب اهل سنت در مذمت اختلاف و تفرقه و اشاره به نظر امام خمینی (ره) در این زمینه عنوان داشت : در بررسی عوامل اساسی برای یک پارچه سازی بین مسلمین 15 عامل قابل بررسی است که این عوامل از مشترکات جدی بین همه مسلمین است.
فیروزآبادی در تبیین ارکان و بنیادهای استقرار و تعالی وحدت اسلامی قرآن، پیامبر اکرم(ص)، سنت نبوی، محبت اهل بیت، قبله، ایمان بالله، امت واحده، مهدویت و موعود گرایی را از جمله عوامل اساسی دانست و در تبیین بحث مهدویت در میان مسلمین عنوان داشت: مسلمین در چهار زمینه واجب بودن اعتقاد به مهدویت، از خاندان حضرت رسول بودن ایشان، هم نام بودن آن حضرت با پیامبر اکرم (ص) و اشتراکات در علائم ظهور مثل حدیث بیداء دارای عقاید مشترک هستند.
وی با اشاره به نماز جمعه و جماعت، مسجد، مناسک حج ابراهیمی، گفت‌وگوی نیکو، معاشرت شیعه و سنی، جهاد و تبری از دشمنان دین اسلام به عنوان سایر عوامل اساسی وحدت و یکپارچگی و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که وحدت یک امر ضروری و فوق مستحسن است اظهار داشت: وجوب آ شتی و همگرایی و حرمت منازعه و واگرایی مسلمین از ضروریات وحدت است.
رییس ستادکل نیروهای مسلح در پایان با بیان این‌که هیچ کس مجاز به تکفیر دیگر افراد مسلمان نیست، بر نقش مهم اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی تأکید کرد./ 959/پ202/ص
ارسال نظرات