۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۵۳۰
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(21)؛

صالحی: مشکل سوریه تنها با پایان یافتن دخالت بیگانگان حل می شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این که تحکیم و توسعه وحدت اسلامی دل مشغولی علمایی است که درد اسلام دارند،‌ تنها راهکار حل بحران سوریه را جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور این کشور دانست.
صالحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در پیامی به مناسبت بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با تبریک هفته وحدت خاطر نشان کرد: تحکیم و توسعه وحدت اسلامی دل مشغولی علمایی است که درد اسلام دارند.
وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: تحولات اخیر ایجاد شده در منطقه هوشیاری و وحدت مضاعفی را از سوی علما طلب می‌کند؛ چراکه دشمنان با به کارگیری ابزار با اشکال گوناگون تلاش دارند تا اختلافات را در بین مسلمین دوچندان کنند.
وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: لازم است وحدت را جدی بگیریم، لازمه این عمل در دست گرفتن ابتکار و نوآوری برای ایجاد وحدت است.
وی تصریح کرد: اوضاع کشورهای اسلامی در حال حاضر با قبل کمی تفاوت پیدا کرده است و با چالش‌های متفاوتی روبه رو خواهد بود و بیداری اسلامی نتیجه تحولات منطقه است.
صالحی قدرت یافتن اسلام گرایان را مهم خواند و گفت: قدرت یافتن مسلمین اهمیت وحدت را دوچندان می‌کند و بدیهی است که کشورهای سلطه‌گر بخواهند از وضعیت کنونی بهره کافی را ببرند و برای به دست آوردن منافع خود به اختلافات دامن بزنند تا ابتکار عمل را در دست گیرند.
وزیر امور خارجه ایران در خصوص عملیات تروریستی در منطقه گفت: ترورهای زیادی را شاهد هستیم و علما باید تدابیر لازمی را در مقابل این واکنش‌ها لحاظ کنند.
وی گفت: بیشترین سود از درگیری‌های منطقه را دشمنان اسلام می‌برند و قصد دارند تا چهره خشنی از اسلام نشان و اسلام ستیزی را رواج دهند.
صالحی بیان داشت: کشورهای سلطه‌گر برای تامین منافع خود دست به اقداماتی در کشورهای اسلامی می‌زنند و متاسفانه مسلمانان محدودی فریب دشمنان خود را خورده‌اند و باید مراقب ترفندهای دشمنان بود؛ باید ترفندهای دشمنان را شناسایی کرد و در مرحله بعدی آن را به مردم معرفی کنیم.
وی در پایان بازنگری مطالبات مردم از سوی حکومت سوریه و پرهیز از دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور را راهکار اصلی حل بحران دانست./9599/پ203/ج 
 
ارسال نظرات