۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۵۴۷۴۸
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(33)؛

عضو مجلس ملی افغانستان: باید به قرائت‌های غلطی که از دین می شود پاسخ دهیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عرفانی، از اعضای مجلس ملی افغانستان در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به تشریح تعامل مثبت شیعه و سنی در کشورش پرداخت.
بيست و ششمين کنفرانس وحدت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عرفانی، از نواب مجلس افغانستان در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به تشریح تعامل مثبت شیعه و سنی در کشورش پرداخت و عنوان داشت: ما باید به قرائت‌های غلطی که از دین می‌شود پاسخ دهیم.

حجت الاسلام عرفانی با اشاره به همکاری‌های بین علمای شیعه و سنی در کشورش اظهار داشت: ما در افغانستان شورایی متشکل از علمای شیعه و سنی به نام شورای اخوت داریم که مرکز آن در کابل است و در تمام مناطق افغانستان شعبه دارد.

وی در ادامه تصریح داشت: یک اصل شورای اخوت این است که ما برادرانمان را در سایر مذاهب در جاهایی که از نظر فقهی اختلافی داریم، معذور می‌داریم و برنامه‌های مذهبی مان را به صورت مشترک برگزار می‌کنیم.

نائب مجلس افغانستان با بیان این‌که در افغانستان شیعه و سنی در بزرگداشت عاشورا و اهل بیت(ع) و بزرگان اهل سنت چون امام شافعی برنامه‌های مشترک دارند تاکید کرد: ما باید به قرائت‌های غلطی که از دین می‌شود پاسخ دهیم و شرایط زمان را به خوبی تشخیص دهیم.

حجت الاسلام عرفانی در اشاره به نتایج اختلاف در میان مسلمانان بیان کرد: اگر ما خودمان با یکدیگر اختلاف داشته باشیم، دشمنان بیشتر جلو می‌آیند و این در حالی است که توجه دارید که صهیونیسم یهودی 2 هزار سال اختلاف درونی داشته‌اند و از زمانی که با هم متحد شده‌اند، پیشرفت‌های قابل توجهی در تمام زمینه‌ها داشته‌اند و با این وجود سوال مهم و اساسی این است که ما در کجای تاریخ هستیم./959/پ203/ص

ارسال نظرات