۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۵۵۰۳۷
امام جمعه زیراب:

کمرنگ کردن شعار استکبارستیزی هدف اصلی دشمنان از ایجاد اختلاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر زیراب سوادکوه، هدف اصلی دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی را به حاشیه راندن مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی دانست و گفت: امت اسلام باید مراقب باشند تا فریب توطئه های دشمنان را نخورند.
امام جمعه زيراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، حجت الاسلام محمد زمان رضایی، امام جمعه شهر زیراب، امروز در خطبه نخست نماز عبادی و سیاسی جمعه این شهر ضمن دعوت همه مؤمنان به رعایت تقوای الهی و همچنین پایبندی به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ایجاد اختلاف بین گروه های مختلف مذهبی خطر بزرگی است که جامعه مسلمانان را تهدید می کند که اگر دشمنان موفق به ایجاد اختلاف شوند از بین بردن این اختلاف کار دشواری است.

 

خطیب نماز جمعه زیراب هدف اصلی دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی را به حاشیه راندن مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلام باید مراقب باشند تا فریب توطئه های دشمنان را نخوردند.

 

وی امام خمینی(ره) را منادی وحدت در جهان دانست و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره دغدغه وحدت امت اسلامی را داشتند، تصریح کرد: ایشان در ابتدای وصیت نامه سیاسی الهی خود روایت معروف  «انی تارک فیکم الثقلین»  را بیان داشتند و فرمودند که افتخار ما این است که نهج البلاغه وصحیفه سجادیه مربوط به امت شیعه است و مفهوم سخنان ارزشمند امام راحل این است که ما با وحدت می توانیم در فضای مسالمت آمیز در حالی که عقاید حقه خودمان را بیان کنیم در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و منطقه ای با وحدت و همدلی با تکیه کردن به اشتراک های خود یعنی کتاب خدا قرآن، قبله کعبه معظم و پیامبر مکرم اسلام به اهداف بلند الهی خودمان دست پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، این دهه را فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: خدمات این نظام دینی به ایران در تاریخ این کشور بی نظیر است.

 

وی با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همه معادلات سیاسی جهان را برهم زد، ادامه داد: نظام سلطه که تا پیش از این به دنبال تصرف کامل کشورهای اسلامی و سوء استفاده از منابع آن بود با پیروزی انقلاب اسلامی به بن بست رسیده است.

 

امام جمعه زیراب با تأکید بر این که هیچ معادله سیاسی در خاورمیانه بدون نظر جمهوری اسلامی ایران از اعتبار برخودار نیست، ادامه داد: نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه برای همگان روشن است.

 

وی همچنین به پرتاپ موفقیت آمیز کاوشگرپیام که حامل موجود زنده به فضا بود اشاره کرد و گفت: این حرکت یکی از دستاوردهای بزرگ کشورمان است که با پشتوانه نیروی های جوان ایرانی به دست آمده است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که یکی از عرصه های رقابتی برای نمایش رشد علمی کشورهای پیشرفته در جهان عرصه هوا و فضا است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش دانشمندان جوان ایرانی امروز جمهوری اسلامی جزء ده کشور جهان در دستیابی به فناوری ساخت و پرتاب ماهواره است که یکی از دلایلی که بر اهمیت این موضوع می افزاید واکنش رسانه های خارجی به این مسأله مهم بوده است.

 

امام جمعه زیراب با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری که امام راحل در ملت ایران زنده کرد در عرصه بین المللی عزت مندانه حضور دارند، تصریح کرد: پبشرفت های روزافزون نظام اسلامی دشمنان اسلام و انقلاب را عصبانی و هراسان کرده است./950/پ203/س

ارسال نظرات