۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۵۵۲۰۸
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

سایت انگلیسی خبرگزاری رسا افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ سایت انگلیسی، سرویس رسانه ها و سرویس تهذیب خبرگزاری رسا با حضور مدیر حوزه های علمیه آغاز به کار کرد.
مراسم افتتاح سايت انگليسي، سرويس رسانه ها و تهذيب خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاح سایت انگلیسی و راه اندازی سرویس رسانه ها و زیر سرویس تهذیب خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مسوول نشریه خیمه و مسوولان، مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری برگزار شد.

ضرورت انعکاس فعالیت‌ها و تحولات حوزه به خارج از کشور

حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در ابتدای این مراسم با اشاره به فعالیت های مختلف این رسانه حوزوی از آغاز تأسیس تاکنون، راه اندازی بخش انگلیسی خبرگزاری رسا را ضروری دانست و بر انعکاس فعالیت ها، تحولات و پیشرفت های حوزه و همچنین بیانات مراجع تقلید به خارج از کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه رسانه های دشمن فعالیت های تخریبی و ترویجی خود را در عرصه تبلیغی و فرهنگی علیه مکتب تشیع و نظام مقدس اسلامی شدت داده‌اند، گفت: همه رسانه های خودی به فراخور کار خود فعالیت هایی را برای ایستادگی در برابر این توطئه ها انجام می دهند که خبرگزاری رسا نیز از این فرایند مستثنی نخواهد بود.

مدیرعامل خبرگزاری رسا، فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی را مورد توصیه و تأکید بزرگان حوزه دانست و تصریح کرد: بزرگان حوزه توصیه داشتند که فعالیت‌هایی که در زمینه مباحث اخلاقی و فرهنگی در حوزه صورت می گیرد به خوبی اطلاع رسانی شود، از این‌رو زیرسرویس تهذیب در بخش فرهنگی راه‌اندازی و آغاز به کار کرده است.

تبیین ضرورت راه‌اندازی سایت انگلیسی خبرگزاری رسا

در بخش دیگری از این مراسم، محمدحسین کشکولی، معاون بین الملل خبرگزاری رسا به بیان اهمیت راه اندازی سایت انگلیسی این خبرگزاری پرداخت و گفت: خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری تخصصی و حوزوی در فضای حوزه های علمیه وظیفه خود دانست که سایت انگلیسی را برای مخاطبان انگلیسی زبان راه اندازی کند.

وی اهداف راه‌اندازی سایت انگلیسی خبرگزاری رسا را به دو دسته فعالیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی و فعالیت در عرصه سیاسی و بین الملل تقسیم کرد و ابراز داشت: در بخش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، اخبار مراجع و علما در حوزه علمیه قم و بعد از آن نجف اشراف منعکس می‌شود که البته تمرکز بر فعالیت ها و نقطه نظرات مراجع تقلید حوزه علمیه قم است.

کشکولی با بیان اینکه سایت انگلیسی خبرگزاری رسا در کنار معارف دینی و شیعی، در تلاش است تا یافته‌ها و آموزه‌های انقلابی که از حوزه علمیه قم باید صادر شود را انعکاس دهد، پوشش اخبار دینی و فرهنگی مراکز اسلامی را از دیگر برنامه‌های این سایت برشمرد و افزود: متأسفانه فعالیت‌های مراکز اسلامی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به خوبی منعکس نمی‌شود، که باید این امر به شدت پیگیری شود.

معاون سرویس بین‌المللی خبرگزاری رسا، ارتباط با مبلغان و شخصیت‌های فرهنگی کشورهای انگلیسی زبان را از دیگر فعالیت‌های این سایت عنوان و اظهار کرد: فعالیت های پژوهشی مختلفی از سوی مبلغان حوزه های علمیه در کشورهای مختلف اروپایی انجام می‌شود که متأسفانه کسی از این فعالیت‌ها مطلع نیست.

وی بازگو کردن پشت پرده فرقه‌های ضاله، پاسخ به شبهات رایج روز در زمینه دینی در کشورهای هدف و ارائه راهکار با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و همچنین دفاع از ارزش‌های اسلامی در برابر حملات عظیم رسانه‌های غربی را جزو سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سایت انگلیسی خبرگزاری رسا عنوان کرد.

کشکولی تدوین آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مهم ترین سرفصل فعالیت‌های بخش سیاسی سایت انگلیسی خبرگزاری رسا برشمرد و گفت: همکاران رسانه ای خبرگزاری رسا بر آن هستند تا به گروه فعالان رسانه ای برای مبارزه با استکبار جهانی بپیوندند و به جنگ لیبرالیزم و سکولاریسم جهانی بروند.

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا خادم الذاکرین، مسؤول مطالعات و تحقیقات رسانه خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی اهمیت راه‌اندازی سرویس رسانه‌های خبرگزاری رسا پرداخت و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جنگ رسانه‌ای غرب، گفت: ابزاری که قدرت‌های استکباری برای مقابله با یکدیگر استفاده می کنند رسانه است و نباید از آن غافل بود.

گفتنی است، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه در این مراسم، با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری رسا، گفت: دریچه جدیدی در عرصه کار رسانه از سوی خبرگزاری رسا گشوده شده و افق‌های دور دستی را نشانه گرفته است که امیدوارم بتواند در عرصه های پیش بینی شده توفیقات لازم را به دست آورد. /920/پ202/ن

ارسال نظرات