۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۵۵۵۷۴
مدیر کل ارشاد قم:

راه اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال از ماموریت‌های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال را از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و ابراز کرد: وظیفه خانه‌های فرهنگ ارائه اینترنت پاک، بازی های نرم افزاری مناسب و آشنایی جوانان و نوجوانان با فضای سایبری است.
سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در مراسم افتتاح نخستین خانه فرهنگ دیجیتال استان قم که در مسجد حضرت ولی عصر(عج)، برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم،‌گفت: هجرت ایشان به قم سبب شد که این شهر به پایگاه تشیع در جهان تبدیل شود.
وی تأسیس حوزه‌های علمیه در قم را به برکت وجود حضرت معصومه(س) دانست و اظهار کرد:‌ حضرت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه قم پرورش یافت و انقلاب را به پیروز یرساند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: تأسیس حکومت اسلامی و شیعی در ایران به برکت هجرت امام رضا(ع) و پس از ایشان حضور حضرت معصومه(س) به شهر قم بود.
وی عنوان کرد: بعد از پیروزی در دفاع مقدس که نتیجه همدلی مردم و مسئولان بود، دشمن دیگر نتوانسته به صورت نظامی با ایران اسلامی وارد جنگ شود و امروز به دنبال روش های دیگری مانند تهاجم فرهنگی و فعالیت در فضای سایبری و رسانه ای است.
اسماعیلی طبا ادامه داد: دشمنان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی که در ایران نیز کاربران فراوانی دارد به دنبال تحقق اهداف شوم خود در ایران بویژه در میان جوانان هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: دشمن از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی در جهت پیشبرد اهداف سیاسی، اخلاقی و امنیتی بهر‌ه برداری می‌کند، از این رو تربیت افراد شایسته برای مقابله با آنها ضروری است.
وی راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال را از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و ابراز کرد: وظیفه خانه‌های فرهنگ ارائه اینترنت پاک، بازی های نرم افزاری مناسب و آشنایی جوانان و نوجوانان با فضای سایبری است.
وی با بیان این‌که بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل کشور از کیفیت مناسبی برخوردار است و مورد توجه کشورهای خارجی نیز قرار گرفته است، گفت: در استان قم 11 بازی رایانه ای با هدف مقابله با جنگ نرم در حال تولید است که این اقدام با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت می گیرد.
اسماعیلی طبا خانه های فرهنگ دیجیتال را در آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان مؤثر خواند و اظهار کرد: امیدواریم مسؤولان کانون های فرهنگی هنری مساجد اهتمام ویژه‌ای به راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال داشته باشند./927/پ203/
ارسال نظرات