۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۵۵۶۵۱
معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی خبر داد:

ارسال بیش از 240 مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) از ارسال بیش از 240 مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان خبر داد.
همايش قرآن و مستشرقان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام مرادخانی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به انجام مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی «قرآن و مستشرقان» در یک سال گذشته، گفت: با فراخوان صادر شده، بیش از 240 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری، بخش زیادی از آن تأیید و برای رفع اشکال به مؤلفان ارجاع داده شد.
وی افزود: کمیته ارزیابی مقالات، بررسی نهایی مقالات برتر برای چاپ در ویژه نامه شماره یک همایش بین‌المللی را به عهده دارد و به نظر می‌رسد با توجه به حجم بالای مقالات، سه یا چهار جلد ویژه‌نامه درباره قرآن و مستشرقان به چاپ برسد که در تلاش هستیم جلد اول آن تا زمان برگزاری همایش آماده شود و کار جلدهای بعدی احتمالا در سال آینده به اتمام خواهد رسید.
حجت‌الاسلام مرادخانی، دعوت از مهمانان خارجی را یکی دیگر از موضوعات مهم این همایش دانست و خاطرنشان کرد: کمیته علمی با بررسی و رایزنی­ با برخی کارشناسان فرهنگی در خارج از کشور، تعدادی از اندیشمندان و مستشرقان قرآن‌پژوه را در سراسر جهان شناسایی کرد که از آنان برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده است.
وی همچنین گفت: افرادی که برای حضور در این همایش دعوت شده‌اند، افراد شاخصی هستند که در زمینه ترجمه قرآن یا مباحث قرآنی به عنوان مستشرق فعالیت داشته‌اند.
معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، استقبال طلاب و استادان در زمینه ارسال مقالات به این همایش را در خور توجه دانست و گفت: مقالات فراوان و مفیدی به دبیرخانه دائمی استشراق ارسال شده است که در آینده می تواند به عنوان منابع استشراقی استفاده شوند.
وی با اشاره به دائمی بودن دبیرخانه استشراق، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی در محورهای دیگر استشراق، تجهیز کتابخانه استشراق، تکمیل کادر مناسب برای دبیرخانه و ایجاد ارتباط با سایر مراکز استشراقی از دیگر برنامه‌های دبیرخانه دائمی استشراق است که در آینده اجرائی خواهد شد./907/د102/ی
ارسال نظرات