۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۵۵۸۰۳

دعوت مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا از آیت‌الله نوری همدانی برای حضور در مناطق جنگی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا از حضرت آیت الله نوری همدانی برای حضور در مناطق جنگی در ایام راهیان نور دعوت به عمل آورد و گفت: حضور مراجع معظم تقلید در این مناطق موجب برکت بخشیدن به این حرکت فرهنگی و روحیه دادن به راویان روحانی می شود
 مؤسسه روايت سيره شهدا

حجت الاسلام محمد تقی حججی مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، تأیید رهبر معظم انقلاب را مدال افتخار این مؤسسه دانست و اظهار داشت: زمانی که محضر ایشان رسیدم، بر صحت راه ما تأکید فرمودند.


وی به سه توصیه محوری رهبر معظم انقلاب خطاب به مسؤولان مؤسسه روایت سیره شهدا اشاره کرد و گفت: ایشان بر صحت راه، تداوم آن، استقامت بر مشکلات، تعمیق و آسیب شناسی فعالیت ها تأکید داشتند و به نمونه ای از این آسیب های احتمالی اشاره کرده و فرمودند «مواظب باشید روایت شهدا و دفاع مقدس مبتلا به آسیب های روایت عاشورا نشود».


حجت الاسلام حججی در تبیین اهداف و سابقه این مؤسسه، ابراز داشت: جمعی از طلاب حوزه علمیه قم جهت بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و برای زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا عهدی الهی بستند تا رسالت تبلیغی خود را در این راستا به کار گیرند و با تمسک جستن از سیره شهدا معارف متعالی اهل بیت(ع) را برای جامعه اسلامی ملموس و محسوس نمایند.


وی افزود: معتقدیم زمینه سازی ظهور با ترویج فرهنگ فداکار و ایثار میسر خواهد شد در همین راستا مؤسسه ای خود جوش با نام روایت سیره شهدا و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد وشهادت تشکیل شد.


مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که این مجموعه بیش از 10 سال سابقه فعالیت در عرصه روایت گری از مجاهدت ها و رشادت های رزمندگان و شهدا دارد، گفت: این کار با بهره گیری از توان تبلیغی طلاب علوم دینی انجام می شود و در این راستا به توفیقاتی دست پیدا کرده ایم.


حجت الاسلام حججی در تشریح فعالیت های مهم این مؤسسه، بیان داشت: جذب و گزینش بیش از 1500 نفر از طلاب سطح 2 حوزه ، برگزاری 36 دوره آموزشی برای گروه‌های مشتقاق و متقاضی از طلاب و غیرطلاب، به کار گیری و اعزام مبلغان جذب شده و آموزش دیده در طول سال به ویژه در ایام برپایی کاروان های راهیان نور بخشی از این فعالیت ها است.


وی ادامه داد: تولید آثار علمی پژوهشی و عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب، فلش کارت، فیلم، نرم افزار و مجله در تیراژ قابل توجه که از میان آنها بعضی حائز مقامات کشوری شده اند، راه اندازی کتابخانه تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت با در اختیار داشتن بیش از 13 هزار جلد کتاب در 6 هزار عنوان که در نوع خود در سطح کشور کم نظیر است، نیز از دیگر توفیقات این مجموعه است.


حجت الاسلام حججی با اعلام آمادگی این مؤسسه برای پاسخ گویی به درخواست متقاضیان برگزاری محافل و نشست های شهدا، گفت: در طول سال به ویژه در ایام راهیان نور سعی داریم با اعزام برادران روحانی برای رونق بخشیدن به این مجالس گامی مؤثر برداریم.


مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان از حضرت آیت الله نوری همدانی برای حضور در مناطق جنگی در ایام راهیان نور دعوت به عمل آورد و افزود: حضور مراجع معظم تقلید در این مناطق موجب برکت بخشیدن به این حرکت فرهنگی و روحیه دادن به راویان روحانی می شود./928/پ202/پ

ارسال نظرات