۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۸۹۲
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

اختلاف‌انگیزی و تفرقه سبب دوری جامعه از آرمان‌های انقلاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: باید با یکدیگر در راه خیر و تقوی همکاری کنیم، هر کس می‌خواهد در این راه قدم بردارد، باید با سایر افراد، گروه تشکیل دهد و امت شود، با تفرق، اختلاف و جدایی نمی‌توان در راه خیر و تقوی همکاری کرد.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی فرصت‌های بسیاری پیش‌روی جوانان و مردم این کشور قرار داد.
وی افزود: باید توجه داشت که از نعمت این انقلاب استفاده کرد و قدر آن را بدانیم، بسیاری از این نعمت استفاده کردند و برخی نیز انقلاب را ناسپاسی کردند.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: ما برای دست‌یافتن به مادیات و دنیا انقلاب نکردیم، بلکه باید توجه داشت که ما برای اجرا شدن دین اسلام انقلاب کردیم و در این راه تمام سختی‌های را تحمل می‌کنیم.
وی با بیان این‌که امام زمان(عج) به دنبال اجرای عدالت در عالم است، ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز اجرای عدالت امام زمان(عج) است، در راه اجرای عدالت نباید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم.
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: باید با یکدیگر در راه خیر و تقوی همکاری کنیم، هر کس می‌خواهد در این راه قدم بردارد، باید با سایر افراد گروه تشکیل دهد و امت ‌شود، با تفرق، اختلاف و جدایی نمی‌توان در راه خیر و تقوی همکاری کرد.
وی با بیان این‌که مردم عراق و پاکستان وحدت نداشتند و امت نبودند، ابراز داشت: از این رو نتوانستند در برابر استکبار بایستند، اما مردم ایران امتی را تشکیل دادند و به رهبری امام خمینی(ره) در برابر آمریکا ایستادند.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات شرکت می‌کنند و امت هستند، اما گاه اختلافاتی در داخل وجود دارد، اگر تنها به امت بودن در راهپیمایی‌ها بسنده کنیم، ممکن است این اختلافات منجر به مشکلاتی شود.
وی ادامه داد:‌ برخی مسؤولان هنوز نفهمیدند که باید از رهبری پیروی کنند، در جنگ و در دفاع مقدس برخی نوجوانان این امر را فهمیدند و در این راه فدا شدند.
حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که باید راه امام خمینی(ره) را به طور عملی نشان دهیم، و تنها به ادعای پیروی از امام در مقاله‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها بسنده نکنیم، خاطرنشان کرد: برای همکاری در راه خیر و تقوا نیاز به وجود امت و نیاز به وجود امام است، این همکاری باید در راه خیر باشد.
وی گفت: فشار اقتصادی مردم را اذیت می‌کند، مسؤولان به جای برخی کارهای غیر اولویت‌دار باید به فکر مردم باشند تا از دایره خیر و تقوا خارج نشوند.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: هر کس مسؤول می‌شود باید خدمت‌گزار مردم باشد، اگر مسؤولان خود را در جایگاه خدمت‌گزاری نبینند مردم آنان را از قلب خود خارج می‌کنند.
وی گفت: باید تمام مجلس، قوه قضاییه، قوه مقننه که خدمت‌های بسیاری کردند، باید آنان دست به دست هم دهند و به مردمی که در تمام صحنه‌ها حضور دارند خدمت کنند.
حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که خدمت به مردم افتخار مسؤولان می‌شود، ادامه داد: بخشی از مشکلات جامعه به دلیل طرفداری از حق است، اما بخشی از مشکلات ناشی از عملکرد بد خودمان است.
وی افزود: اگر قرار است نظام اسلامی الگوی سایر کشورها شود، و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود باید همکاری در زمینه خیر و تقوا را ادامه دهد.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات جامعه ناشی از این است که ما دقت لازم در حلال و حرام را از دست داده‌ایم، در عروسی‌ها، کاسبی‌ها، ارتباط زن و مرد، رسانه‌ها باید حدود الهی رعایت شود.
وی گفت: اگر همه در چارچوب دین حرکت کنند، می‌توان زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرد.
حجت‌الاسلام ماندگاری بیان داشت: حضور حداکثری در انتخابات باید تحقق یابد، اختلافاتی وجود دارد اما نباید اجازه دهیم دشمنان از این اختلافات سوء استفاده کنند، دشمن به دنبال ناامید کردن نسل جوان از شرکت در انتخابات است.
وی با بیان این‌که فرد اصلح کسی است که شجاع و نترس و در راه انقلاب ثبات داشته باشد، اظهار داشت: در انتخابات باید رعایت تقوا و چارچوب دینی شود، ما به دنبال برگزاری انتخابات غربی در جامعه نیستیم./914/پ202/پ
ارسال نظرات