۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۵۶۳۹۱

نخستین جشن کتاب دانشگاه امام صادق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ‌نخستین جشن کتاب دانشگاه امام صادق(ع) به‌همراه رونمایی از پانصدمین کتاب انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) با حضور آیت‌الله مهدوی کنی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.
‌نخستين جشن كتاب دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌نخستین جشن کتاب دانشگاه امام صادق(ع) به‌همراه رونمایی از پانصدمین کتاب انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) عصر امروز سه شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مهدوی کنی صالح بودن را راز ماندگاری دانست و با بیان این‌که صالح به‌معنای شایستگی است و قرآن کریم ما را به صالح بودن و همچنین حسن بودن دعوت می‌کند ابراز داشت: چیزی که باقی می‌ماند سبک زندگی است و شما باید کاری کنید که باقی و ماندگار باشد.

وی با بیان این‌که اگر بزرگان ما ماندگار شدند به‌دلیل باقیات صالحات است عنوان داشت: شیخ صدوق دو شتر داشت که یکی را خود سوار می‌شد و از دیگری هم برای حمل کتاب استفاده می کرد و از اساتید شنیدم که می‌فرمودند وی وقتی شنید محدثی در بلخ زندگی می‌کند، به آنجا سفر کرد تا مطالبی از او یاد بگیرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) را غالبا افراد لایق، پرکار و متعهد که در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بر عهد و میثاق خود باقی ماندند توصیف کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هم به مسائل روز و هم به معارف اسلامی آگاهی دارند و می‌توانند پشتوانه نظری و اجرایی نظام جمهوری اسلامی باشند.

دکتر احمد پاکتچی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر این‌که دغدغه ذهنی ما باید مکتب اهل‌بیت(ع) و گام‌ برداشتن در مکتب آن بزرگواران باشد ابراز داشت: ما امروز در مواجهه بامسائل تازه‌ای هستیم که به‌همین ‌دلیل وظیفه داریم مسائل مستحدثه را از تعالیم اهل‌بیت(ع) استخراج کنیم.

این گزارش می‌افزاید دکتر اصغر افتخاری، معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که ظرفیت‌های دانشگاه امام صادق(ع) باید بیش از پیش فعال بشود اظهار داشت: نکته‌ای که از آن غافل بودیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه در تولید علم و نظریه بود که به‌طور جدی برای تحقق آن تلاش کردیم و کسانی در این عرصه زحمت کشیدند که مروج تفکر امام صادق(ع) هستند.

این گزارش می‌افزاید در این مراسم از سه کتاب «مبانی و روش اندیشه علمی امام صادق(ع)» «ابعاد شخصیت و زندگی امام صادق(ع)» و « پرتوی از زندگی امام صادق (ع)» رونمایی شد.

لازم به‌ذکر است در این مراسم محمد اللهیاری، مدیرکل کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, آیت‌الله باقری کنی، حجت‌الاسلام علی‌دوست و جمعی از اساتید دانشگاه، دانشجویان، مسوولان فرهنگی و هنری، مولفان، مترجمان، نویسندگان و محققان دانشگاه امام صادق(ع) نیز حضور داشتند./956/پ202/ص

ارسال نظرات