۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۵۶۴۵۵

مراسم توسل برای شفای آیت‌الله خوشوقت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم توسل برای شفای آیت‌الله خوشوقت با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی برگزار شد.
بستري شدن آيت الله خوشوقت در مکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم توسل برای شفای آیت‌الله خوشوقت شامگاه روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و با حضور روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت راه درست را به ما نشان داده است و عمری را در مسیر تربیت انسان‌ها صرف کرده است ابراز داشت: شخصیت کسانی که مقداری حشر و نشر با علمای اهل معنا دارند با دیگران تفاوت دارد و خلق‌وخوی او را می‌گیرند به‌طوری‌که وقتی دونفر را می‌بینم از روی برخورد و طرز رفتارشان تشخیص می‌دهم که درمحضر کدامیک از بزرگان بوده‌اند.

وی توسل به ائمه معصومین(ع) را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: بسیاری از مسلمانان به بهانه‌های مختلف از توسل محروم هستند درحالی‌که توسل و توجه خاص به ساحت مقدس ربوبی و واسطه قراردادن اهل‌بیت(ع) به‌عنوان آبرومندان به درگاه الهی یک سنت دیرینه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر مجلس با تأکید بر این‌که شدنی نیست که با تضییع حقوق به حق برسیم عنوان داشت: با بداخلاقی به اخلاق نمی‌رسیم، آیینه را با کهنه آلوده و همچنین خون را با خون نمی‌توان پاک کرد.

براساس این گزارش پس از پایان سخنرانی، شرکت کنندگان هم‌نوای با حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به قرائت دعای توسل پرداخته و با واسطه قراردادن ائمه طاهرین(ع) شفای آیت‌الله خوشوقت را از درگاه ربوبی درخواست کردند.

همچنین پس از دعای توسل حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به روضه‌خوانی و ذکرمصیبت اهل‌بیت(ع) و قرائت فراز اول زیارت جامعه کبیره پرداخت.

گفتنی است آیت الله خوشوقت که برای انجام عمره مفرده به عربستان عزیمت کرده است، روز یکشنبه پانزدهم بهمن‌ماه بعد از انجام اعمال عمره به دلیل عارضه نارسایی کلیوی و مشکلات تنفسی ناشی از دیابت در بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه بستری شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات