۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۸۵۰
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

نقد رهبر انقلاب را عامل اصلاح کار خویش می دانیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکرات مشفقانه رهبری به قوای سه گانه بسیار خیرخواهانه و منصفانه و دلپذیر و بجا بود، افزود:بنده از جانب خود و همه نمایندگان اعلام می دارم نقد رهبری عظیم الشأن را عامل اصلاح کار خویش می دانیم و در این بخش آنچه از اشکالات به ما مربوط می شود عذرخواهی می کنیم.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خانه ملت دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 بهمن) مجلس شورای اسلامی‌در نطق پیش از دستور خود گفت: سالگرد قیام مردم تبریز و چهلم شهدای مردم قهرمان قم درسال 56 را گرامی می داریم و به ساحت مردم سلحشور آذربایجان که همواره منافع ایران را با بصیرت و غیرتی ستودنی از ایران و اسلام پاسداری نمودند، آفرین گفته و به شهدای گرانقدر آنها احترام می گذاریم.


بخش هایی از سخنان علی لاریجانی به این شرح است:

 

سخنان ارزشمند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف روشنگر و فصل الخطاب بود. در روزهای اخیر شگرد فریبکارانه آمریکا در قاب مذاکرات گرچه با موضع قاطع صاحب نظران انقلابی روبرو گردید، اما تحلیل همه جانبه و دقیق ایشان مبانی این اقدام مزورانه آمریکا را روشن کرد. نکته اساسی در این است که چرا آمریکا در این مقطع از تریبون های سیاسی مختلف موضوع مذاکره را مطرح کرده است و چه عاملی باعث این تاکتیک شده است.

 

از ابتدای انقلاب گاه مواجه با تحلیل های سطحی مواجه بوده ایم که به جای ریشه یابی این گونه مانورهای سیاسی اقدامات آمریکا را حمل بر صحت نموده و آن را فرصت تلقی می کنند. تجربه گذشته نشان می دهد این گونه تحلیل ها نه تنها منجر به تغییر رفتار آمریکا نشد، که گاه مواجه به مواضع ناجوانمردانه ای شد که در سخنان رئیس جمهور قبلی آمریکا در مسئله افغانستان که ایران محور شرارت است، دیده شد، لذا دقت نظر در علل پیدایش این تاکتیک های مسموم اهمیت پیدا می کند.

 

رهبر معظم انقلاب این موضوع را به خوبی تحلیل نموده اند. آمریکا که در این چند سال با عناد زایدالوصل دست به تحریم ها زد بر این گمان است که به بدنه اجتماعی جامعه القا نماید از طریق مذاکره فشارها برداشته می شود اما واقعیت قضیه کاملا مغایر این است.

 

در این چند دور مذاکره 1+5 بیشترین کارشکنی در مذاکرات از جانب آمریکایی ها بود و این امر روشن می کند دشمن با روش دوگانه خود قصد دارد در جبهه ملت سستی و رخوت و دودستگی ایجاد کند تا جرأت نماید تازیانه استکباری خود را بلند کند. اما اولا بیداری ملت در حضور چشمگیر در راهپیمایی 22 بهمن شوک جدی به آنان وارد نمود و ثانیا روشنگری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظلله) به آنان نشان داد راهبری امت در دست کشتیبانی است که همه تحرکات آنان را با دقت زیر نظر دارد و همه توان ملی را در دفاع از حقوق ملت به کار خواهد بست. اینجا آمریکایی ها باید دست از ناشیگری های گذشته بردارند و بفهمند در مقابل دسایس آنها با ملتی یکپارچه و مجاهد و مرید رهبری مواجهند.

 

شگردهای رذیلانه عملیات روانی آنها نه تنها اراده ها را سست نمی کند که ملت را مصمم تر می کند که با مکر و فسون آنها پیچیده تر عمل نماید. درست است که در کشور ما به دلیل دموکراسی اختلاف آرا وجود دارد اما در مقابل توطئه دشمن همه یکصدا با ندای رهبری همنوا می گردند و مجال فرصت طلبی به آنها داده نمی شود.

 

در همین راستا تذکرات مشفقانه رهبری به قوای سه گانه بسیار خیرخواهانه و منصفانه و دلپذیر و بجا بود و بنده از جانب خود و همه نمایندگان اعلام می دارم نقد رهبری عظیم الشأن را عامل اصلاح کار خویش می دانیم و در این بخش آنچه از اشکالات به ما مربوط می شود عذرخواهی می کنیم.

ایشان را ولی امر مسلمین و نور چشم خود می دانیم و با جان و دل تلاش می نماییم نظر حضرتشان در حوزه تقنین محقق گردد.

 

امروز با بیعت مجدد با آن رهبر عزیز، مجدانه همت مجلس را در جهت حل مشکلات اصلی کشور که بهبود وضعیت معیشتی مردم است تمرکز نموده و امیدواریم با همدلی و کوشش در بررسی بودجه سال 92 زمینه های رونق بخشی به تولید داخل را فراهم نماییم.

 

مجلس شورای اسلامی ضمن سپاسگزاری از راهنمایی های ارزنده رهبر معظم انقلاب اعلام می دارد راهکار برون رفت وضعیت اقتصادی کشور در تسهیل فضای کسب و کار و رونق بخشی به تولید داخلی است.

 

ساماندهی این امر است که می تواند تاثیر در رفتار خصمانه بین المللی و اصلاح آن بگذارد. مجلس شورای اسلامی جهت عملیاتی نمودن این استراتژی همت می کند تا وضعیت اقتصادی کشور به صورت ریشه ای سامان یابد.

 

ضمناً لازم است مرکز پژوهش ها بررسی های کارشناسی خود را در جهت فعال نمودن برخورد با مفاسد اقتصادی به مجلس ارائه کند تا در جهت تسریع در جهت کار قرار گیرد.

 

مجلس شورای اسلامی‌ضمن حمایت از مذاکرات هسته ای که در پیش است اعلام می دارد که ملت ایران در صیانت از حقوق هسته ای خود با قدرت ایستادگی می کند و مذاکره صرفاً در چارچوب ان پی تی و مقررات آژانس قابل قبول می باشد./924/د102/ج

 

 

 

ارسال نظرات