۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۵۷۳۶۵
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبرداد:

جمع آوری بیش از 4 میلیارد تومان برای مرمت ایوان حرم علوی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از جمع آوری بیش از چهار میلیارد تومان برای مرمت ایوان طلا حرم علوی و بازسازی بارگاه های ائمه اطهار(ع) خبرداد.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، امروز در همایش یاوران بارگاه علوی بانوان خیر خوزستان، با بیان این که بودجه مرمت حرم های ائمه اطهار(ع) از دولت گرفته نمی شود، گفت: پشتیبان و تأمین کننده بودجه ستاد عتبات عالیات برای بازسازی حرم های مطهر امامان معصوم(ع)، ملت ولایت مدار ایران هستند.

وی با تأکید بر این که مهم ترین مأموریت ستاد، بازسازی، مرمت و پشتیبانی از حرم های ائمه اطهار در کشور عراق است، خاطرنشان کرد: مرمت ایوان حرم امیرالمومنین(ع) در اولویت کاری ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که بیش از 100 نفر از نیروهای مخلص در مرمت ایوان طلا حرم علوی مشغول به فعالیت هستند، گفت: نیروها با اخلاص ویژه ای برای مرمت بارگاه ملکوتی کار می کنند و به یقین این همان اعتقاد به ولایت اهل بیت(ع) است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که تاکنون بیش از 21 کیلوگرم طلا  از سوی مردم برای مرمت ایوان حرم علوی جمع آوری شده است گفت: برای تکمیل ایوان بارگاه امام علی(ع) 1250 خشت طلا نیاز است.

 حجت الاسلام موسوی اطلاع رسانی برای جمع آوری کمک های مردمی را مهم ترین راه برای تکمیل ایوان حرم علوی عنوان کرد و افزود: صاحب نظران و مسؤولان با تبیین مسأله کمک برای بازسازی عتبات عالیات می توانند نقش ویژه ای را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در ادامه سخنانش تأکید کرد: در زمان دیکتاتوری عراق بیش از نیم قرن هیچ توجه ای به بارگاه های ائمه اطهار(ع) نمی شد.

ساخت صحن حضرت فاطمه در حرم علوی

وی روند مرمت حرم های امامان معصوم(ع) در کشور عراق را مطلوب عنوان کرد و گفت: در ضلع غربی بارگاه ملکوتی امام علی(ع) صحن جدید با نام فاطمه زهرا(س) در حال ساخت است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به این که همه سنگ های حرم امام حسین(ع) با دستان معماران و مهندسان ایرانی تغییر کرده است، اظهار داشت: سنگ های با ارزشی در کف و دیوار های حرم مطهر سید شهدا(ع) قرار تعبیه شده که رنگ و جلای جالبی به فضای داخلی حرم داده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: طلا های جمع آوری شده از مردم بعد از ذوب شدن به عراق برای به کار گیری در ایوان حرم علوی ارسال خواهند شد.

وی افزود: ستاد بازسازی هیچ طلایی را که از مردم دریافت می کند به پول نقد تبدیل نمی کند بلکه آن را برای بکار گیری مستقیم به کشور عراق ارسال می شود.

 نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این که اقلام مختلفی از قبیل سیمان، ماسه، طلا، پول نقد و گچ تاکنون از مردم جمع آوری شده اند گفت: اگر این هدایا و نذورات نبود هیچ فعالیتی برای بازسازی بارگاه های صورت نمی گرفت.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان زمان تحویل پروژه مرمت ایوان حرم علوی را از سال 89 عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در مراحل پایانی و تحویل این کار به تولیت آستان مقدس علوی هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش نقدینگی تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان از خیرین و اقشار مختلف خوزستان برای بازسازی ایوان و بارگاه های ائمه اظهار جمع آوری شده است./9458/پ202/ب

ارسال نظرات