۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۵۷۶۰۵
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده:

اتفاقات اخیر مجلس به صدا در آوردن طبل هم سویی با دشمنان نظام بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه اهواز با بیان این که اتفاقات اخیر مجلس سبب ناراحتی و آزردگی رهبر معظم انقلاب شد، اظهار داشت: ملاک و صلاحیت رییس جمهور آینده و سران قوای مجریه و قضاییه در بین مردم اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، به تبیین و تشریح تقوا در سیاست و جامعه امروز ایران اسلامی پرداخت و گفت: تقوا دایره ای بدون استثنا است که در همه حوزه ها نیازمند آن هستیم.

خطیب جمعه اهواز وجود تقوا در مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و روابط بین الملل را مهم دانست و گفت: حوزه هایی که در آنها از تقوا و اخلاق اسلامی استفاده نشود قطعا به چالش و گمراهی کشیده خواهند شد.

اهمیت رعایت تقوا در حوزه سیاست

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان اهمیت تقوا در حوزه سیاست را بسیار پراهمیت خواند و اظهار داشت: در سیاست باید از مکر و حیله پرهیز کرد و شخصیت هایی که وارد سیاست می شوند باید توجه داشته باشند که کاربرد مکر و حیله در این عرصه اشتباه و اجازه ورود به آن را ندارند.

حجت السلام و المسلمین حسن زاده با بیان این که در حوزه سیاست لازم است که دین وارد شود، ابراز داشت: در دوران ستم شاهی بسیاری از اهالی ساواک و درباریان امام خمینی(ره) را متهم می کردند که وارد سیاستی شده است که در آن مکر، دروغ و حیله وجود دارد اما حضرت امام خمینی(ره) خطاب به آنها فرمودند « من وارد سیاست مکر و حیله شما نشده ام بلکه سیاستی که ما در پیش گرفته ایم عین دیانت ما است».

مقدم کردن اعمال حرام در فعالیت های سیاسی؛ ممنوع

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با تأکید بر این که صاحب نظران و فعالان حوزه سیاست اجازه مقدم کردن حرام در فعالیت ها و گفتارهای خود را ندارند، بیان داشت: کسی اجازه ندارد برای حفظ جایگاه خود با دروغ، تهمت و آبرو ریزی رقیب خود را کنار بگذارد که این عمل گام نهادن در مسیر شیطان است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که در برخورد با دشمنان نیز باید تقوا داشته باشیم، به آیه «یا ایها الذین امنوا کونوا قوامین بالقسط و لایجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی» اشاره و تصریح کرد: همه وجود ما باید قیام برای خداوند متعال باشد و مبادا با دشمنان اعتقادی و قسم خورده خود از عدالت خارج شویم؛ چراکه عدالت ما را به تقوا نزدیک می کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر این در مسایل اجتماعی و سیاسی باید ملازم ولی فقیه باشیم، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بارها تأکید شده است که در مسایل مختلف اجتماعی و دینی بر خداوند متعال و رسول اکرم(ص) پیشی نگیریم.

همواره باید ملازم ولی فقیه باشیم

حجت اسلام و المسلمین حسن زاده به خطبه هفتم نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: در این خطبه حضرت علی(ع) می فرمایند « نگاه کنید به اهل بیت پیامبر(ع) هر جهتی را که آنها اختیار کردند شما نیز اختیار کنید، از آثاری که دارند پیروی کنید، شما را از هدایت بیرون نمی برند، شما را به هلاکت نمی برند، ساکت شدند ساکت شوید، قیام کردند قیام کنید، از آنها پیشی نگیرید چون گمراه می شوید اگر هم عقب ماندید هلاک می شوید فقط ملازم آنها باشید.»

وی با تأکید بر این که تقوا در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی به منزله رعایت آداب و ادب است، ابراز داشت: در جریان جنگ صفین عده ای از یاران امام علی(ع) به معاویه دشنام می دادند که حضرت علی(ع) به آنها فرمودند«من دوست ندارم به کسی دشنام دهید و آنچه که آنها در باطن و نهان را دارند توضیح دهید.»

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) در حالی که قلاف شمشیر خود علیه معاویه و یارانش کشیده بود اما هرگز رعایت آداب و ادب را ترک نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده تصریح کرد: رعایت اخلاق به منزله تسامح و تساهل، احساس بی مسؤولیتی، شمشیرها کنار گذاشتند، سکوت اختیار کردن و عدم موضع گیری نیست بلکه اخلاق همه این ها را دارد ولی با رعایت اخلاق و ادب باید همراه باشند.

هدف از مطرح کردن مذاکره القای تسلیم شدن ایران در برابر آمریکا

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، هدف آمریکا از مطرح کردن موضوع مذاکره را بدنام کردن ایران در مجامع بین المللی دانست و گفت: دولتمردان طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در گفتارشان صداقت و راستگویی ندارند و مطرح کردن موضوع مذاکرده قصد دارند به افکار عمومی القا کنند که ایران در برابر آنها تسلیم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که « رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ و میش است»، بیان داشت: آمریکایی ها با راه اندازی تبلیغات اعلام مذاکره با جمهوری اسلامی ایران قصد دارند، ایران را کشوری ضد دوستی و صلح معرفی کنند اما آنها باید بدانند که ایران هیچ گاه با کشوری که دستش آغشته در خون هزاران بیگناه است دست دوستی دراز نخواهد کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اتفاقات اخیر مجلس سبب ناراحتی و آزردگی رهبر معظم انقلاب شد، اظهار داشت: ملاک و صلاحیت رییس جمهور آینده و سران قوای مجریه و قضاییه در بین مردم سرسپردگی به سخنان و منویات رهبر معظم انقلاب است.

اتفاقات اخیر مجلس طبل هم سویی با دشمنان را به صدا درآورد

وی با تأکید بر این که مسؤول یا رییسی که در برابر مقام معظم رهبری ایستادگی کند توسط ملت ایران طرد خواهد شد، ابراز داشت: کسانی که در سخنان اخیر مورد خطاب رهبر معظم انقلاب بودند به خود بیایند و آخرت خود را آباد کنند.

خطیب جمعه اهواز با بیان این که اتفاقات اخیر مجلس به صدا در آوردن طبل هم سویی با دشمنان نظام بود، تصریح کرد: چرا مسؤولان کاری می کنند که دشمن شاد شود و از این اختلافات علیه نظام اسلامی ایران استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تأکید بر این که وقتی دشمنی ها زیاد می شود باید اخوت و دوستی نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و اتحاد در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی ایران گام برداریم و برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در راهپیمایی قم و مرقد امام خمینی(ره)، افزود: برخی از افراد حزب الله از روی دلسوزی این کارها را انجام می دهند که این اعمال اصلا مورد پسند رهبر معظم انقلاب نیست ولی باید زمان شناس باشیم و احساسات در موقعیت های حساس و ویژه خالی کنیم.

کسی حق ندارد با علم کردن سخنان رهبری به نیروهای ولایی حمله ور شود

خطیب جمعه اهواز با انتقاد از کسانی که اظهار می کنند این اقدامات در راستای سخنان مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: قشرهای مختلف جامعه حق ندارند با علم کردن سخنان رهبر معظم انقلاب به در تجمع ها و راهپیمایی ها به نیروهای حزب اللهی و ولایی حمله ور شوند؛ چراکه این حرکات اصلا مورد پسند و تأیید رهبری نمی باشند.

وی با بیان این که مسؤولان باید همواره همسو با رهبر معظم انقلاب باشند، ابراز داشت: در خصوص رفتارهای برخی مسؤولان با یکدیگر به نصحیت رهبر معظم انقلاب بسنده می کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

محکوم کردن حملات تروریستی در پاکستان

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده حملات تروریستی و وحشیانه علیه شیعیان در پاکستان را محکوم و منشأ اصلی این اقدامات غیر انسانی را آمریکا و صهیونیست معرفی کرد و گفت: طالبان با تربیت آمریکا و پول های عربستان در منطقه بویژه پاکستان پرورش یافت که هدف نهایی آن ظربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) و نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که با اقدامات قصد بدبین کردن اسلام و مسلمین را دارند، اظهار داشت: در سرتاسر جهان شاهد گرایش هزاران نفر از مردم به دین مبین اسلام هستیم که نشان دهنده عطش مردم برای آموزه های اسلامی و قرآنی است.

حجت السلام و المسلمین حسن در بخش پایانی سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 ابراز امیدواری کرد که فضای سیاسی و تبلیغاتی انتخابات آینده فضایی پویا و نشاط جهت حضور حداکثری و دشمن شکن مردم در آن باشد.

خطیب جمعه اهواز به هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره و تربیت اسلامی را از برکات انقلاب و نظام اسلامی ایران دانست و گفت: دانش آموزان قشر عظیم و بزرگی از جامعه و آینده سازان و مدیران آینده این مملکت هستند که باید تربیت آنها همراه با تزکیه و تعلیم باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در برهه کنونی نقش معلمان و والدین در تربیت فرزندان کم رنگ تر شده است، به تبیین علل اصلی کمتر شدن نقش والدین و جامعه در تربیت فرزندان پرداخت و بیان داشت: شبکه های ماهواره ای، اینترنت و شبکه های اجتماعی و مجازی رقبای اصلی والدین و معلمان در تربیت فرزندان و دانش آموزان هستند.

خطیب جمعه اهواز اضافه کرد: بخش عظیم تهاجم فرهنگی دشمنان در شبکه های ماهواره ای و اجتماعی صرف می شود که معلمان با حمایت قاطع و توجه مسؤولان به مسایل تربیتی، باید در امور تربیتی دانش آموزان ورود کنند.

تقدیر از قوه قضاییه در اجرای احکام فساد بزرگ بانکی

وی ورود حوزه علمیه در مباحث نظام آموزشی کشور را الزامی و مهم عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه با حضور روحانیان در مدارس و مراکز تربیتی باید در امور تربیتی جوانان وارد شود که خوشبختانه تا حدودی حوزه های علمیه وارد شده اند.

خطیب جمعه اهواز با ابراز تأسف و تألم از درگذشت عالم ربانی آیت الله خوشوقت، اظهار داشت: درگذشت این عالم بزرگ ضایعه ای بزرگ و عظیم برای حوزه های علمیه و جهان اسلام است.

امام جمعه موقت اهواز با تجلیل و تقدیر از احکام قوه قضاییه برای پرونده فساد بزرگ بانکی، تصریح کرد: سرعت عمل قوه قضاییه در راستای مبازره با فساد های اقتصادی جای تقدیر دارد که این احکام محکم و قاطه باید هرچه زودتر جرا تا شاهد رعایت عدالت در جامعه باشیم./9461/پ201/س

 

ارسال نظرات