۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۷۶۱۷
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

طرح‌های عفاف و حجاب در کشور اجرا شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان باید تلاش کنند حجاب را در جامعه حفظ کنند و امیدواریم طرح‎های حجاب و عفاف در کشور بیشتر اجرا شود.
حجت الاسلام آقاتهراني نماينده مردم تهران در مجلس هشتم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مرتضی آقا تهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه در همایش ملی دختران خوش حجاب که عصر جمعه چهارم اسفندماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد به اهمیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب کاری جدی و مورد تأکید اسلام است.

وی ادامه داد: حتی در کشورهای غربی و آمریکا برخی افراد به سبب حجاب مسلمان میشوند، یعنی نخست حجاب را قبول میکند سپس مسلمان میشوند و حجاب را بسیار دوست دارند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر این که حجاب برای بانوان بهترین است، خاطرنشان کرد: بانوان باید تلاش کنند حجاب را در جامعه حفظ کنند و امیدواریم طرحهای حجاب و عفاف نیز در کشور بیشتر اجرا شود.

وی در ادامه با تشکر از مرکز حجاب ریحانة النبی(س) درباره اجرای طرحهای حجابی در کشور بیان داشت: امیدوارم این طرحها یک کار بنیادی باشد؛ مسلما برگزاری طرحهای درباره حجاب هم اجر مادی و هم آخرتی خواهد داشت و بنده در اجرایی طرحهای حجاب در کشور از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده، تمام تلاش خود را انجام میدهم و منتی نیز بر کسی ندارم.

حجتالاسلام آقا تهرانی با اشاره به این که باید طرحهای حجاب و عفاف در شهر مقدس قم که مرکز اسلام است با جدیت اجرا و پیگیری شود، ابراز داشت: طرحهای حجاب و عفاف باید در کشور به عنوان یک طرح ملی اجرا و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: حجاب چیزی است ماندگار، دوست داشتنی، مورد پسند و حس کردنی ، وجه یک بانو را حجاب به دیگران نشان میدهد و ای کاش طرح حجاب و عفاف در کشور از قبل آغاز شده و اجرا میشد تا ما شاهد نتایج خوبی بودیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در فرانسه وقتی یک بانومسلمان شد، ابتدا حجاب را برای خود انتخاب کرد ولی پدر و مادر او حجاب را نپسندیده و تلاش میکردند که دخترشان حجاب خود را بردارد ولی فرزندشان حجاب خود را ترک نکرد تا جایی که نزدیک بود جان خود را در راه حجاب از دست بدهد.

حجتالاسلام آقا تهرانی با تأکید بر تلاش بیشتر خانوادهها در زمینه حجاب و عفاف، خواستار کمک و یاری به مرکز حجاب ریحانة النبی(س) شد و بیان داشت: نباید بگذاریم مراکز عفاف و حجاب تنها بمانند و خانواده، تک تک افراد به هر میزانی که میتواند از نظر علمی، معنوی و مالی از کمک به مراکز عفاف و حجاب نباید فروگذاری کنند./993/پ202/ن

 

ارسال نظرات