۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۵۷۷۷۰
در دانشگاه اسلامی اندونزی؛

همایش «انقلاب فرهنگی، علمی و تکنولوژی در ایران» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «انقلاب فرهنگی، علمی و تکنولوژی در ایران» در دانشگاه اسلامی اندونزی برگزار شد.
همايش «انقلاب فرهنگي، علمي و تکنولوژي در ايران»
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، همایش «انقلاب فرهنگی، علمی و تکنولوژی در ایران»، با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و ‌به همت نمایندگی جامعةالمصطفی، در دانشگاه اسلامی بندونگ اندونزی برگزار شد.
در این همایش یک روزه که با شرکت رییس کالج اسلامی جاکارتا، رییس دانشگاه اسلامی بندونگ، تنی چند از رؤسای دانشکده‌ها و جمعی از استادان و دانشجویان برگزار شد، حسین نادری‌منش، معاون وزیر آموزش، تحقیقات و فن آوری جمهوری اسلامی ایران و حجت‌الاسلام بی‌نیاز، جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی، سخنرانی کردند.
نادری منش، در سخنان خود با اشاره به تاریخ علم در ایران از زمان باستان تا پس از ورود اسلام، نبوغ فکری ایرانیان را یکی از علل پیشرفت‌های علمی ایران دانست و گفت: از دیگر دلایل پیشرفت و جهش علمی ایران به ویژه در سال‌های اخیر و پس از انقلاب، روحیه آرمان‌خواهی توحیدی و جهان‌بینی و ایدئولوژی مردم ایران است.
وی تسلیم بودن در برابر خداوند و عدم تکیه بر شرق و غرب را از دیگر دلایل رشد علمی ایران دانست و در بخش پایانی سخنان خود، به آمادگی ایران برای عرضه توانمندی‌های علمی خود به سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما آمادگی دارمی تا با آغوش باز از هر دانشجوی مسلمانی از کشورهای اسلامی جهت تحصیل در ایران پذیرایی کرده و حداکثر تسهیلات را برای ایشان فراهم سازیم.
گفتنی است، در ادامه این همایش حجت‌الاسلام بی‌نیاز، جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی نیز در سخنانی به دستاوردهای فرهنگی انقلاب اشاره کرد و با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، ویژگی‌های جامعه اسلامی را تبیین کرد./907/د102/پ
ارسال نظرات