۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۰۰

بازدید معاون وزیر علوم از نمایندگی المصطفی در اندونزی

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با حضور در نمایندگی جامعةالمصطفی در اندونزی و کالج اسلامی صدرا، از این مجموعه آموزشی بازدید و در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان آن سخنرانی کرد.
بازديد معاون وزير علوم از نمايندگي المصطفي در اندونزي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، باقری منش، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در نمایندگی جامعةالمصطفی در اندونزی و کالج اسلامی صدرا، از این مجموعه آموزشی بازدید و در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان آن سخنرانی کرد.
باقری منش، با ابراز خشنودی از حضور در این واحد آموزشی، گفت: خوشحالم در مجموعه‌ای هستم که نام با مسمای «صدرا» بر آن نهاده شده است، این نام در فرهنگ ما یادآور مردی است که تحولات جدیدی در نگاه فلسفی جهان اسلام به وجود آورد.
وی با اشاره به اهمیت توانمندی علمی مسلمانان در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: هزاره سوم که ما در آن قرار داریم، به نام هزاره مرزافزایی و دانش‌بنیان شناخته می‌شود، در این هزاره که در تمام نوشته‌های غربی از آن به حاکمیت ذهن بر توان فیزیکی یاد شده، ‌تمام کشورها به ویژه کشورهای غربی، بر روی نیروهای متخصص سرمایه گذاری می‌کنند، زیرا امروزه ارزش افزوده، ارزش فکری است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: به همین دلیل، مهم‌ترین شعار جمهوری اسلامی این بود که باید جامعه الگوی اسلامی برتری را به عنوان مدل تحویل بدهیم که طبیعتا در آن جامعه، انسان‌ها دارای توانمندی بالا باشند، بسیاری از دستاوردهای علمی که امروز شاهد آن هستیم، حاصل این نگاه و تفکر است.
وی، تلاش، توکل و توسل را سه اصل مهم برای کسب موفقیت در جوامع اسلامی برشمرد و ادامه داد: اگر این سه اصل را در کنار پرکاری، صداقت، همکاری و وحدت در جامعه رواج دهیم، بی‌شک، همان‌گونه که خداوند وعده داده است، به موفقیت دست خواهیم یافت.
گفتنی است، پس از این جلسه، نادری منش به همراه حجت‌السلام  بی‌نیاز، جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی و حجت‌الاسلام حسینی کوهساری، نماینده جامعةالمصطفی در اندونزی، به دعوت فروزنده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، در محل این سفارت حاضر شدند و درباره سوابق تبادلات علمی، پژوهشی دو کشور ایران و اندونزی و راه‌های توسعه همکاری‌های علمی، بحث و گفت‌وگو کردند.
شایان ذکر است، در این جلسه،‌ برنامه‌ریزی برای عقد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش عالی دو کشور در زمینه توسعه و تبادل استاد و دانشجو، به عنوان یکی از راه‌های توسعه روابط فی مابین مورد بررسی و تأکید قرار گرفت./907/د102/پ
ارسال نظرات