۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۵۸۰۲۴
امام جمعه موقت ورامین:

نباید به بهانه انتخابات به وادی گناهان کبیره وارد شد/ با زمینه‌های مفاسد اقتصادی برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ورامین با اشاره به این‌که با شناخت حقوقی که از نگاه اسلام برای هر یک از آحاد جامعه تبیین شده است می‌توان در صحنه رقابت به بهترین شکل عمل کرد، تصریح کرد: نباید به بهانه انتخابات افرادی در وادی‌ گناهان کبیره‌ای مانند تهمت، غیبت، فضاسازی و شایعه‌پراکنی وارد شوند و حد و مرزهای اخلاقی را از بین ببرند.
امام جمعه موقت ورامين
حجت‌الاسلام محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تاکید بر این‌که در عرصه سیاست باید به مبانی اخلاقی که از منظر قرآن و اهل‌بیت(ع) تبیین شده‌است پایبند بود، ابراز داشت: سیاست در نگاه اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) با تعریفی که امروز در میان سیاست‌مداران مطرح است، تفاوت اساسی دارد و آن توجه به مبانی وحیانی و اخلاقی است که فرد بتواند رسالت خود را به بهترین شکل انجام دهد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تهران مهم‌ترین اصل مسؤولیت‌پذیری در نظام اسلامی را اطاعت محض و بی چون‌وچرا از جایگاه ولایت دانست و اظهار داشت: ولایت میزانی برای تشخیص راه درست از باطل و راه مستقیم از راه کج است، در شرایط فعلی همه مدیران و افرادی که در سیاست حضور دارند، به ویژه سران قوا باید فرمایش‌های رهبری را به‌طور جدی جامه عمل بپوشانند و به آنچه که در مبانی اخلاقی انتظار می‌رود، پایبند باشند.
حجت‌الاسلام محمودی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های علما و حوزه علمیه را تبیین مبانی اعتقادی و اخلاقی خواند و افزود: حوزه‌های علمیه علاوه بر تبیین این مبانی باید نظارت بر اجرای آن داشته باشند و همچنین بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب امروز حوزه و نهادهای حوزوی باید اشراف و نظارت بر جریان‌های سیاسی و حاکم داشته باشند و سعی کنند مبانی اخلاقی نهادینه و اجرایی شود.
امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر این‌‍‌‌که در یک جامعه، مردم به رفتار بزرگترهای خود عمل می‌کنند، بیان داشت: نظام اسلامی باید الگوی صحیح اخلاقی به مردم ارائه دهد و خواست دین را به نمایش گذارد تا جامعه و مردمی که نظام را وابسته به روحانیت می‌دانند الگوهای عملی مناسبی را مشاهده کنند و رفتارهای نادرست برخی از سیاسیان و مدیران سبب سرخوردگی، بدبینی و ناامیدی نسبت به نظام و حاکمیت اسلامی نشود.
وی با اشاره به این‌که با شناخت حقوقی که از نگاه اسلام برای هر یک از آحاد جامعه تبیین شده است می‌توان در صحنه رقابت به بهترین شکل عمل کرد، تصریح کرد: نباید به بهانه انتخابات افرادی در وادی‌ گناهان کبیره‌ای مانند تهمت، غیبت، فضاسازی و شایعه‌پراکنی وارد شوند و حد و مرزهای اخلاقی را از بین ببرند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: اسلام حضور مردم و مشارکت و رقابت سازنده را در عرصه‌های سیاسی می‌پذیرد و در این چارچوب باید افراد خود را ملتزم به رعایت مبانی اخلاقی، تربیتی و دینی بدانند.
حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر این‌که در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، عنوان داشت: اگر هدف از حضور در انتخابات که در حقیقت صحنه امتحان است، خدمت‌گزاری به مردم می‌باشد باید ابزاری منطقی، عقلانی و اخلاقی در آن به‌کار گرفته شود لذا از نگاه دین، انتخابات، رقابت و شور قابل جمع است اما در کنار آنها توجه به مبانی اخلاقی است که جامعه را به سوی سعادت و کمال سوق می‌دهد.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اهتمام دین بر رسیدگی به مسایل اقتصادی، اظهار داشت: مدیران در صورت مشاهده فساد اقتصادی باید در چارچوب قانون با آن برخورد کنند و همچنین باید فرصت‌ها و زمینه‌هایی که فساد اقتصادی را ایجاد می‌کند شناسایی کرده و با آن برخورد کنند چراکه اگر نظارت‌های لازم بر مراکز نیازمند صورت نگیرد، به‌طور قطع، زمینه انحراف اقتصادی فراهم می‌شود.
وی در پایان با تمجید از این‌که در نظام‌های دنیا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی حتی با بزرگ‌ترین رجال مملکت بدون مسامحه برخورد می‌شود، اذعان داشت: چرا باید مقاومت‌هایی با این برخوردها در ایران اسلامی وجود داشته باشد؟ گاهی اوقات حزب‌گرایی‌ها و وابستگی‌های حزبی و گروهی سبب ایجاد فضاسازی‌های منفی در جهت برخورد با مفسدان و اجرای خواست مردم و قانون می‌شود لذا باید ارگان‌های مرتبط به‌طور جدی وارد میدان شوند و قدرت قانونی خود را به نمایش گذارند که در غیر این‌صورت این ویروس خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه اسلامی وارد خواهد کرد./9598/ت302/ص
ارسال نظرات