۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۵۸۰۸۶
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

تعداد مدارس علمیه مازندران پاسخگوی نیاز دینی مردم نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری با بیان این که متأسفانه تعداد مدارس علمیه خواهران موجود در منطقه پاسخگوی نیاز علاقه مندان نیست، گفت: براساس استاندارد به ازاری هر 50 هزار نفر باید یک مدرسه علمیه در هر شهری وجود داشته باشد.
نشست خبري حجت الاسلام غفاري، مدير منطقه پنج نشست خبري حجت الاسلام غفاري نشست خبري حجت الاسلام غفاري نشست خبري حجت الاسلام غفاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران امروز در نشستی خبری در ساری، حوزه های علمیه را مرکز نشر وگسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و بر ضرورت تقویت این مرکز مهم دینی تأکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت حوزه های علمیه هستیم.

 

وی با اشاره به این که با بیان این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشد.

 

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از سال 76 در کشور فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر 50 هزار طلبه خواهر در 300 مدرسه علمیه در کشور مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

 

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران همچنین از فعالیت 28 مدرسه علمیه در استان های مازندران و گلستان خبر داد و افزود: از این تعداد 18 مدرسه در مازندران و مابقی در گلستام فعال هستند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که حدود دو هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران منطقه پنج مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: تاکنون نیز همین تعداد طلبه از مدارس علمیه خواهران این دو استان فارغ التحصیل شده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز ثبت نام پذیرش برای سال تحصیلی جدید از اول اسفند در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار آزمون ورودی برای پذیرش تحصیل در حوزه های علمیه حذف شد و بیشتر سوابق تحصیلی داوطلبان در دوران دبیرستان ملاک ارزشیابی است.

 

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که نام نویسی از داوطلبان تا 26 اسفند ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پذیرش همچنین از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است.

 

وی در ادامه سخنان خود به تشکیل گروه های پژوهشی در قالب شورای علمی پژوهشی، هسته های پژوهشی  وکانون پژوهش در مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران از توانمندی خوبی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار است.

 

حجت الاسلام غفاری همچنین با بیان این که متأسفانه تعداد مدارس علمیه خواهران موجود در منطقه پاسخگوی نیاز علاقه مندان نیست، خاطرنشان کرد: براساس استاندارد برای هر 50 هزار نفر باید یک مدرسه علمیه در هر شهری وجود داشته باشد.

 

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که امروز خطر نحله های فرهنگی جامعه اسلامی و نسل جوان ما را به شدت تهدید می کند، تصریح کرد: باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمنان مدارس علمیه تقویت شوند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر در 11 شهر مازندران مدارس علمیه خواهران دایر است، خاطرنشان کرد: حداقل باید 60 مدرسه علمیه خاوهران در شهرهای مازندران وجود داشته باشد که متأسقانه به دلایل مختلف بسیاری ازشهرهای استان از داشتن حوزه خواهران محروم هستند.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که یکی از افتخارات حوزه بهره برداری حداکثر از امکانات کم است، گفت: حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران از ابتدای آغاز به کار خود بحث صرفه جویی و قناعت را در دستور کار خود قرار داده اند و این مرکز مهم دینی متعلق به مردم و به هیچ عنوان دولتی نیست.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از فعالیت های مشاوره ای در حوزه های علمیه خواهران این منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کانون پاسخگویی به سؤالات دینی در مدارس علمیه راه اندازی شده است.

 

وی با بیان این که این مراکز با همکاری مبلغان مجرب حوزه فعالیت می کنند، تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از این مراکز پاسخگویی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود همچنین از فعالیت مبلغان حوزه علمیه خواهران استان با هزار و500 مدرسه دخترانه مازندران خبر داد و گفت: برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و همچنین بیان احکام دینی مهم ترین فعالیت مبلغان دینی حوزه در مدارس است.

 

وی همچنین به تعداد پایان نامه های تدوین شده در حوزه علمیه خواهران منطقه پنج اشاره کرد و با بیان این که در مقطع کارشناسی یا سطح دو در استان مازندران از سال 83 تاکنون990 تحقیق پایانی از سوی طلاب خواهر ارائه شده و 190 تحقیق پایانی نیز در حال تدوین شدن است.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در استان گلستان نیز تاکنون 482 تحقیق پایانی دفاع  شده و 205 مورد نیز در حال تدوین است.

 

حجت الاسلام غفاری همچنین تعداد پایان نامه های دوره سطح سه در استان های مازندران و گلستان را به ترتیب 11 و 25 مورد اعلام کرد.

 

وی با اشاره به این که بیشتر فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در آموزش و پرورش، دانشگاه و در خود حوزه مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا بیشتر از توان مبلغان و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در دستگاه های دینی و فرهنگی بهره گرفته شود./950/پ202/س

     

ارسال نظرات