۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۵۸۲۸۴

مجوز راه اندازی حوزه علمیه سراب صادر شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: پس از پیگیری‌های استانی و کشوری مجوز راه اندازی حوزه علمیه برادران علامه امینی(ره) سراب دریافت شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی اکبراکرمی، امام جمعه سراب امروز در بازدید از روند احداث مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیگیری‌های به عمل از مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی و بررسی های متولیان حوزوی استان مجوز راه اندازی حوزه علمیه برادران علامه امینی(ره) سراب دریافت شد.

 

وی با بیان این‌که سراب یکی از شهرهای عالم‌پرور استان آذربایجان‌شرقی محسوب می شود، تصریح کرد: آیت الله مسلم ملکوتی، نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی از جمله مفاخر این منطقه محسوب می شود که در صورت راه اندازی حوزه علمیه شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان مؤمن و متدین سرابی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد: پس از اخذ مجوز فعالیت حوزه علمیه سراب به دنبال دریافت کد تحصیلی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم هستیم که اگر این امر به زودی محقق شود، امکان پذیرش طلبه در شهر سراب میسر خواهد بود.

 

امام جمعه سراب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند احداث مصلای این شهر، خواستار مشارکت و مساعدت خیرین استان برای تسریع در ساخت این بنای فرهنگی شد و گفت: عملیات اجرایی مصلای سراب از سال 87 آغاز شده که در حال حاضر 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان این‌که مصلای سراب در زمینی به مساحت 48 هزار متر مربع با زیربنای 10هزار متر مربع در حال ساخت است، گفت: برای این بنای فاخر کاربری های مختلفی تعریف شده که در صورت بهره برداری از آن تبدیل به نگینی در شهر سراب تبدیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: این بنا علاوه بر کاربری مذهبی و فرهنگی، به علت زیرسازی‌های مستحکم توان تحمل زلزله بیش از 8 ریشتری را دارد و می‌تواند نقش خانه امن را در صورت بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیر مترقبه برای مردم شهر سراب داشته باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات