۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۸۳۴۹
آیت الله آملی لاریجانی خبر داد؛

تاکید رهبر انقلاب بر پیگیری موضوع زمین خواری در استان های شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه از تاکید رهبر معظم انقلاب بر پیگیری موضوع زمین خواری در استان های شمالی خبر داد و گفت: در یکی از جلسات سران قوا نیز در این خصوص بحث مفصلی صورت گرفت.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضاییه شب گذشته در جلسه شورای اداری استان در گرگان، با تأکید بر این که رعایت اخلاق و انجام احکام دینی نباید مانع از انجام مسؤولیت ها شود، گفت: تضییع آنچه که انسان به آن ولایت دارد به مثابه ناتوانی آشکار است.

 

وی افزود: مدیران باید مسؤولیت های خود را به عنوان یک دغدغه اصلی و مهم درک کنند که برخی مواقع خلاف این وجود دارد.

 

رییس قوه قضاییه بر ضرورت توجه مسؤولان به اصل اخلاق دینی تأکید کرد و با بیان این که حرکت در مسیر مکارم اخلاقی یک وظیفه مهم برای همه ما است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول اخلاقی برای ارکان نظام و دیگر بخش های آن یک ضرورت بسیار مهم است که باید به آن توجه جدی شود.

 

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود یکی از الزمات پایبندی و وفاداری به مسؤولیت ها در هر یک بخش های کشور را در گرو رعایت اخلاق اسلامی دانست و تصریح کرد: اخلاق به عنوان یک واجب عقلی و شرعی باید در همه مراحل زندگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

رییس دستگاه قضا با تأکید براین که نباید اخلاق به عنوان یک موضوع ثانویه در نظر مسؤولان باشد، گفت: رعایت اخلاق اسلامی باید به عنوان قدم اول مد نظر هر مسؤولی در نظام اسلامی باشد.

 

وی همچنین با تأکید بر این که مسؤولان باید  در چارچوب قانون وظایف خود را عمل کنند، ادامه داد: عمل به مسؤولیت ها یک تکلیف مهم است که مسؤولان باید در نظام اسلامی در مسیر تحقق عملی آن گام بردارند.

 

آیت الله آملی لاریجانی همچنین انقلاب اسلامی ایران را انقلابی برخاسته از ارزش های متعالی دانست و با تأکید براین که توجه به ارزش های الهی انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب های دنیا متمایز کرده است، افزود: توجه به ارزش ها که همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) بوده است امروز نیز باید به طور جدی مورد نظر باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زمین خواری در استان های شمالی اشاره کرد و با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز بر پیگیری این موضوع تأکید دارند، گفت: در یکی از جلسات سران قوا نیز در این خصوص بحث مفصلی صورت گرفت.

 

آیت الله آملی لاریجانی بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و مجموعه قضایی برای مبارزه و پیگیری این مسأله تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید با جدیت این مسأله را دنبال کنند و هیچ هراسی نداشته باشند.

 

جواد قناعت استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت: ولایتمداری و ولایت‌پذیری، نسخه شناخته شده انقلاب در پذیرش کاندیداها از سوی مردم است.

 

وی ادامه داد: برخی از رجال، حتی اگر از خواص باشند از دیدگاه مردم ایران اسلامی براساس نسخه تثبیت شده نظام مورد ارزیابی قرار می‎گیرند، بنابراین حق یعنی حرکت در مدار ولایت و افراد در هر جایگاهی که قرار داشته باشند، ملاک سنجش آنها با این مهم انجام می‎گیرد.

 

استاندار گلستان با بیان این که ملت ایران در همه عرصه‎ها نشان داده که نگاهش به مقام معظم رهبری معطوف شده است، خاطرنشان کرد: در 34 سال از انقلاب اسلامی ایران با وجود همه تحریم‎ها، گرانی‎ها و مشکلاتی دیگری که در کشور به چشم می‎خورد، اما ملت ایران در 22 بهمن نشان داد، محکم‎تر از گذشته در صف انقلاب و ولایت قرار دارد.

 

قناعت با تأکید بر این که هرچه فشار دشمن مضاعف می‎شود، حضور مردم در صحنه جدی‎تر است، تصریح کرد: خواص نیز مادامی که در بستر شناخته شده انقلاب اسلامی حرکت کنند از اقبال و اعتماد مردم برخوردار خواهند بود و اگر خدای ناکرده از این بستر فاصله بگیرند به همان اندازه اعتماد مردم از آنها سلب خواهد شد.

 

استاندار گلستان با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شالوده‎ای از نسخه انقلاب وجود نداشت، متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که نسخه آن تنها در اختیار شخصیت‎های انقلابی نبود؛ بلکه مبانی آن کاملاً مشخص و کاربردی بوده است./950/پ201/ج

ارسال نظرات